30 Kasım 2014 Pazar

Film: AGORA






2009 İspanyol yapımı
Yönetmen: Alejandro Amenabar 
127 dk.
Tarih, dram

370-415 yılları arasında yaşayan İskenderiyeli Hypatia'nın gerçek yaşam öyküsünü anlatmakta film. 

Matematikçi, filozof ve astronom olan Hypatia, İskenderiye kütüphanesinde ders vermekte, zekası ve güzelliğiyle herkesi kendisine hayran bırakmaktadır. 


Agora Resimleri


İskenderiye'de yeni yeni ve hızlı bir şekilde  Hristiyanlık yayılmakta; Hristiyanlığı kabul etmeyenlere ise baskı ve şiddet uygulanmaktadır.

Agora Resimleri



Özgür ruhlu, düşüncelerini sakınmadan söyleyen ve inançsızlığını saklamayan Hypatia da bundan nasibini alacaktır.

Agora Resimleri

Hypatia'nın üzerinde çalıştığı konulardan biri de dünyanın yörüngesi, dünya ve güneşin evrende nasıl konumlandığı idi. Hypatia, teorilerini ispatlayamadan katledildi ve onun teorileri yaklaşık 12 asır sonra Kepler tarafından kanıtlandı.

Agora Resimleri


Film gerçek hayatta olduğu gibi vahşi sahneler içermiyor. Yönetmen kanlı sahneler koymadan da yapılan baskıyı, şiddeti iliklerinize kadar hissettiriyor.
Düşündürücü bir film...


Görseller www.sinemalar.com dan alınmıştır.

8 yorum:

  1. Çok güzel bir filmdi, iki kere seyrettim.. her zamanki gibi özgür düşünceye, bilimselliğe ket vuruluyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle!:) hoşgörüsüzlüğün, dogmatik düşüncenin insanlığı nasıl geri bıraktığını gördükçe çok sinir oluyorum!

      Sil
  2. bak sen , yeni yeni izleme çalışmaları yapıyordum , ne zamandır , film izleme trakları yaşıyorum ya , bununla dönsem mi ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle izle:)) ama eğlenceli bi şeyler arıyosan aşkın halleri (le nom des gens) veya cesaretin var mı aşka (Jeux d'enfants) yı öneririm. hatta ben de vakit bulsam da yeniden izlesem diyorum bunları.

      Sil
  3. bu filmi pek keyifle izlemiştim. bu yönetmenin diğer filmlerini de izleyebilirsiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya evet, tez ile aç gözünü filmlerini not etmişim güzelmiş diye...

      Sil
    2. ikisi de çok iyi. tez öle korkunç kii amaa :)

      Sil
    3. yaaaa!:) severim ki ben gerilim:)) ama öööle mide, bağırsak dışarda gibi iğrençlikler diil kastettiğim. gerçi ince bir zeka ürünü olduktan sonra o görüntüleri de kaldırabilirim. mesela testere serisinin ilk ikisi çok güzeldi bence, ama sonra iğrençliğe vurdular...offf kuzuların sessizliği mesela ne güzel bi gerilimdi... brad pitt'in oynadığı seven-yedi filmi de süperdi...tez'i iyice merak ettim bak!

      Sil