29 Temmuz 2016 Cuma

GRAPON KAĞITLARI- Didem Madak


68 sayfa
Metis Yayınları
1. Basım: İnkılap Yayınevi, 2000
2. Basım: Metis Yayınları, Kasım 2012
9. Basım: Haziran 2015

Şiir okumayı pek beceremiyorum aslında. Bunun altında da okul yıllarından kalma "Şair burada ne anlatmak istemiş?"in öğretmene uygun cevabını bulmaya ilişkin yaşadığım sıkıntıların olduğunu düşünüyorum maalesef...

Yıllarca elim şiir kitaplarına gitmedi, aslında okusam bir yerlerden başlasam derken Didem Madak ismini duydum. 

Orda burda paylaşılan şiirlerini okudum ve hoşuma gitti.

Sonra kısacık yaşamına sığdırdığı 3 şiir kitabı olduğunu öğrendim ve daha da etkilendim.

İlk kitabı olan Grapon Kağıtları, İnkılap Kitabevi Şiir Ödülünü almış aynı zamanda.

Tam olarak anlatamasam, tanımlayamasam da bana çok farklı duygular yaşattığını söyleyebilirim bu kitabın...



"İki sigaram kaldı bu gece için
Yüzyıl yetecek çocukluğum,
İki muhabbet kuşum,
Biraz da ateşim var.
Dua ediyorum ateşe
Vazgeçsin beni yakmaktan bu gece
Dünyanın bütün sabahları için iki bilet al maviş anne
Aman umutsuz bir yer olmasın!"


 

"Gençlerin güzellerinin makbul olduğu
Tek ülkeydi ülkem
Benimse yüreğim
Koltuk altına sıkıştırılmış,
Yenik bir tavla maçı ertesiydi."



"Dünyayı bir salyangozun izlerinde dolaşsam,
Elimde parlak bir harita
Hiçbir atlasta henüz yer almamış.
Ardımsıra yollara hayalimin kırıklarını bıraksam
Yeter mi bu izler beni kendime getirmeye acaba?"


"Ölü mavi bir kelebeğim
Kuruttum kanatlarımı
Mavi bir bilyenin göbeğini öptüm
Her dehlize girdim, her sırra erdim.
Çocuklar gibi ölmeyi bilmeden öldüm."



"Dilerim sen pötikareli gömlekler gibi neşeli,
İri dişli iki mısır koçanı kadar
Mutlu ve yan yanasındır."


"Dün epridi,
Hayat ucuz ağlayan çocuk resmi!
Zaman mavi bir yün kazaktı sanki."



"Hüzün neydi sanki o zaman
Artık kullanılmayan dikiş makinesi annemden kalma.
Ölüm neydi sanki o zaman
Bir önseziden başka."


Yazar Hakkında:

İzmir doğumlu (1970-2011). Liseyi İzmir'de tamamladı. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. İlk şiirleri Sombahar ve Ludingirra dergilerinde yayımlandı. İlk kitabı Grapon Kağıtları (2000) ile İnkılap Kitabevi Şiir Ödülü'nü aldı. Sonraki yıllarda iki kitabı daha yayımlandı: "Ah"lar Ağacı (2002) ve Pulbiber Mahallesi (2007). 2008'de kızı Füsun dünyaya geldi.  Kanser nedeniyle 41 yaşında yaşamını yitirdi.

Kitap Tanıtımından:

Geçen yıl aramızdan ayrılan şair Didem Madak'ın yayımlanmış üç kitabı vardır: Grapon Kâğıtları, Ah'lar Ağacı ve Pulbiber Mahallesi. Bir süredir baskısı olmayan ve okurlar tarafından ısrarla aranan kitapların yeni basımını yaptık.

6 yorum:

  1. Çok gençmiş huzur içinde yatsın... ben de hiç şiir okuyamam bu arada:) sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin... genç ölümlere daha da fazla üzülüyor insan...
      yalnız olmadığıma sevindim:)) sevgiler:)

      Sil
  2. şiir kitaplarıyla benim de aram pek yok. ama yinede hep özenirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de özendiğimden bir yerden başlayayım dedim:)

      Sil
  3. Madak okuyamadıklarımdan, ama şiir severim , Orhan Veli ile başlayan , Nazım la süren bir hayranlığım vardır ki anlatılmaz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de şiir okuyabilenlere hayranlığım var:) Madak'ı da bir ara okumalısın o vakit;)

      Sil