15 Kasım 2016 Salı

Film: P.K (Peekay)


Yönetmen: Rajkumar Hirani
2014 Hindistan Yapımı
Komedi, Fantastik
152 dk.

P.K 'i ne zamandır izlemek istiyordum. Ablam her film bahsi açıldığında izleyip izlemediğimi soruyordu bir kere:)

Malum ben filmleri eşimle beraber izliyorum, e haliyle film seçerken onun da fikrini alıyorum.

İki defa P.K izleyelim mi önerime "ya bu sefer onu izlemeyelim, başka bir şey izleyelim" cevabını alınca üçüncü teşebbüste bulunmadım açıkçası.

Geçen cuma akşamı beyim işteyken, madem yalnızım P.K 'i izleyeyim o halde dedim. 

Tamam bazen bayıcı filmler seçip usandırabiliyorum kendisini ama bu filmi izlemeyerek kendi kaybetti şimdi:)


Film, bir uzay gemisinin dünyaya inmesiyle başlar.


Anadan üryan bir şekilde dünyaya ayak basan gencimizin üzerinde sadece ışık saçan bir kolye bulunmaktadır.  

Bu kolye, dünyadaki araştırmasını tamamladıktan sonra uzay gemisini geri çağırmasına yarayacak, eve dönmesine yardımcı olacak bir alettir.


Ama daha nereye geldiğini anlayamadan kolyesini çaldırır gencimiz ve macera başlar. 

Hiç bilmediği bir gezegende iletişim bile kuramazken kolyesine ulaşıp evine dönmek pek kolay olmayacaktır.


Tanrı'ya yalvarmayı dener kolyesine ulaşmak için ama hangi Tanrı'ya yalvaracaktır?!:)

Bir Tanrı'nın yapmasını istediği şeyler, diğer bir Tanrı'nın yasakladığı şeylerse nasıl orta yolu bulacaktır?

Ya da bu işin bir orta yolu var mıdır?:)

Dinler arasındaki çatışmaların, batıl inançların, dinin kullanılarak insanların nasıl kandırıldığının güzel bir eleştirisi P.K.

P.K. ne demek derseniz de Hintçe kendini kaybedecek, unutacak derecede sarhoş olan kimse demekmiş.

Ben izlerken çok keyif aldım, tavsiyemdir efendim:)

16 yorum:

  1. Bu filmi izlemek bir türlü kısmet olmadı. Yakın zamanda izleyeceğim. Bu sefer not alıyorum:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Aamir Khan'ın yine muhteşem filmlerinden biri ❤

    YanıtlaSil
  3. Severek izlemiştim ben de..
    Kıssadan hisse niyetine günümüze güzel mesajları var..
    Bence de herkes izlemeli bu filmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinliklee! ;) çok güzel noktalara, dozunda bir mizahla eğilmişler..

      Sil
    2. P.K. Sahte Tanri olarak iblisi kastettigi kesin oratada :))

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor not aldım teşekkürler:) gerçi daha önceki tavsiyelerinizi izlemedim ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işten güçten filme sıra gelmiyor kolay kolay ama fırsat bulunca izleyin mutlaka Gül Hanım;)

      Sil
  5. ben her fırsat buldukca izliyorum çok ama çok harika 1 film en çokta 1.58.00 sahnesi çok duygulandım hatta ne yalan söyleyim ağladımda :/ acaba kitabı var mı varsada bana yardımcı olabilecek arkadaslar beni bilgilendire bilir mi ?

    YanıtlaSil
  6. Geçekten anlamli ve guzel kitap nereden aliyoz bu kitabi

    YanıtlaSil
  7. Admin bu filmin kitabı varmı

    YanıtlaSil
  8. Filmin sonunda PK kitabı var o satılıyormu şu anda ?

    YanıtlaSil
  9. Bu filmin gerçekten de kitabı var mı?
    varsa kim yazdı? Nereden bulabilirim?

    YanıtlaSil
  10. Yemin ediyorum çok harika bir film herkes cüret edemez böyle bir rol oynamayı ve şarlatanlara karşı çıkmayı. .👍👍👍👍

    YanıtlaSil
  11. Bu kitabi nerden bulabilirirm?

    YanıtlaSil