5 Aralık 2016 Pazartesi

ŞİMDİKİ ÇOCUKLAR HARİKA - Aziz Nesin



221 sayfa
Roman
Nesin Yayınevi
1. Basım: 1967
Nesin Yayınevinde 32. Basım: Kasım 2016


Bu kitabı yıllar önce, bir ilkokul öğrencisiyken okumuştum. Arkadaşımdan ödünç almıştım ve kahkahalarla, çok eğlenerek okuduğumu hatırlıyorum...

Yıllar sonra nostalji oldu bana bu kitabı tekrar okumak...

Kitap, Zeynep ve Ahmet adında iki ilkokul öğrencisinin mektuplaşmalarını konu alıyor.

4 yıl aynı sınıfta okuyan Ahmet ve Zeynep, Zeynep'in babasının işi dolayısıyla Ankara'ya taşınmaları nedeniyle ayrılırlar ama bağları kopmaz, mektuplaşmaya başlarlar.

Birbirlerine okulda ve aile içinde yaşadıkları olayları anlatırlar mektuplarında...

Tabi bu hikayeler alttan alta gizli mesajlar, kinayeler içerir:)

Okuduğum ilk Aziz Nesin kitabıydı bu...

Benim okuduğum baskısının kapağında dondurma vardı. İşte buydu:)

(Netten alınmıştır.)

Tabi bu okuduğum son Aziz Nesin kitabım olmadı, ortaokula giderken kütüphanedeki tüm kitaplarını okumuştum:)

Öyle iyi geldi ki bana bu kitabı okumak... Çocukluğuma döndüm, okuyup kendi kendime kıkırdadığım anlar gözümün önüne geldi, huzur buldum...

Çocukluğun saf dünyasında bir gezintiye çıkmak isterseniz siz de buyrun;)

Altı Çizilenler:

"Çocuklar, ben anladım bu vicdan azabı denilen şeyi. Hiçkimse kendisininkini hatırlamıyor. Herkes, başkalarının çekmesi gereken vicdan azabını biliyor."

"Bana öyle geliyor ki, kadının kadın olarak, erkeğin de erkek olarak, ayrı ayrı şansları var. Tarihte biçok büyük, önemli kadın var. Acaba onlara, "Erkek olmak ister misiniz?" diye sorulsaydı, erkek olmak isterler miydi? Hiç sanmıyorum. İster kadın, ister erkek olalım, kendi kendimizden memnunsak, şanslıyız demektir."

Her çocukta bir kabiliyet vardır, ama bu ruhunda gizli bir tohumdur. Bu tohumu keşfedip filizlendirmeli, çocuğun kabiliyetini ortaya çıkarmalı."

"Tanıdığım büyüklerin çoğu, işlerini sevmiyorlar, başka bir iş yapmak istiyorlar."

"Çocukların anlayamayacakları hiçbir sorun yoktur. Olsa olsa, dinleyenlerin yaşlarına göre, konuların anlatılış biçimi değişebilir."

"Mizah, dünyamızı gülünç olmaktan kurtarır." Todor Dinov 

Kitap Tanıtımından:

Bu romanı, salt çocuklar için değil, ana babalarla öğretmenler için de yazdım. Aziz Nesin -Bu romanda, çocukların gözüyle büyüklerin nasıl göründüğü anlatılıyor. -Bu romanda, çocuklar ana babalarını, öğretmenlerini ve büyüklerini eleştiriyor. Bu roman, çocuk eğitiminde gerekli sanılan, günümüzde geçerli birtakım değer yargılarının yanlışlığını anlatıyor. -Bu roman, çocukların büyüklerine karşı haklarını ve kendilerini savunmalarıdır.

12 yorum:

  1. Ne zamandır aklımda bu kitap oğlumla birlikte tekrar okuyabilmek için...
    Aziz Nesin'in verdiği mesajları her zaman çok sevmişimdir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok keyifli oldu tekrar okuması, size de tavsiye ederim;) Ahhh ne güzel anlatır Aziz Nesin bizi bize...

      Sil
  2. çok güzel bir kitap. okurken beni çok güldürmüştü :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen:) bazı olayları hatırlamama rağmen gene de ilk kez okuyormuş etkisiyle güldüm:)

      Sil
  3. Okumadım, okumalıyım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Bende babamdan alıp okumuştum :) Bol bol gülüp eğlendiğim bir kitap aslında gülerken dokunduruyor. Ama işte hiç bir zaman yeri tam layıkıyla yeri olmayan Adam Aziz Nesin... Paylaşımınız için teşekkür ederim eskiyi yad ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel anıları hatırlamanıza vesile olduğum için ne mutlu bana:) teşekkür ederim yorumunuz için, sevgiler.:)

      Sil
  5. Aziz NEsin kıymetini bilemediklerimizden , ne yazık ki :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef:( her ölüm erken olsa da tek teselli, bir çok eser verecek kadar uzun yaşamış olması...

      Sil
  6. ay okudum güzeeeel bi de gol kralı var çok komik yaaa :)

    YanıtlaSil