10 Temmuz 2015 Cuma

Film: Yapay Oyun (Imitation Game)


The Imitation Game: Enigma : Afis

Yönetmen: Morten Tyldum
2014 İngiltere yapımı
114 dk.
Biyografik, dram

İngiliz matematikçi, kriptolog ve bilgisayar biliminin kurucusu Alan Turing'in hayat hikayesinden uyarlama bir film Yapay Oyun. 

İkinci Dünya Savaşı yılları...Naziler hızla ilerlemektedir ve Nazilerin Enigma adı verilen şifreleme kodunu kimse kırmayı başaramamıştır.

The Imitation Game: Enigma : Fotograf Benedict Cumberbatch

Alan Turing, Enigma'yı kırmak amacıyla askeriyeye başvurur, Almanca bilmemesine rağmen bu işe başvurması ve küstah tavırları hoş karşılanmasa da işe alınır.

The Imitation Game: Enigma : Fotograf Benedict Cumberbatch

Takım çalışmasından haz etmeyen ve asosyal bir kişilik olan Alan, bir makine tasarlar. Takım arkadaşlarının ve üslerinin muhalefetine rağmen o, yaptığı işe inanır.

The Imitation Game: Enigma : Fotograf Keira Knightley

Ve Alan haklı çıkar!

The Imitation Game: Enigma : Fotograf Benedict Cumberbatch

Filme getirebileceğim eleştiri, şifrenin kırılması hususunda...Makinenin nasıl çalıştığına ve şifrenin çözülmesine ilişkin anlatımı yeterli bulmadım ya da belki de ben anlamadım bilemiyorum:)

Fimde ayrıca Alan Turing'in geçmişine yapılan dönüşlerle de kişiliğinin nasıl oluştuğu, hangi yollardan geçtiği anlatılmakta. 

Oyunculuklar, özellikle de Alan Turing'i canlandıran Benedict Cumberbatch'ınki gayet başarılı... 

Tarihçilere göre savaşın yaklaşık 2 yıl önce sonlanmasını ve 14 milyon insanın hayatının kurtulmasını sağlayan bir buluşa imza atan Alan Turing'e biçilen son ise çok üzücü ve düşündürücü! 





11 yorum:

  1. hay bin kunduz , konu da güzelmiş aslında , neyse izleme yapabildiğim bir zaman da gelecek inş. Bu arada mimini henüz yapamadım ama aklımda , hatta yorumun açık ki hatırımda kalsın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izleme yapabildiğinde bunu da izle mutlaka, çok ilginç ve de güzel bir film...
      tamam canım, yapamasan da önemli değil canım benim zorlama kendini:)

      Sil
    2. yok ya zorlayarak değil keyifle yapacağım inş ama , karmaşık bir dönem ve zaman içerisinde savruluyorum şu ara ama aklımda dediğim gibi yorumuna cevap ta yazmıyorum ki unutmayayaım :D

      Sil
    3. tamam o zaman canım:)) merakla bekliyorum:)

      Sil
  2. Konu tam benim ilgi alanım izlemeliyim mutlaka :) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçek hayat hikayesinden uyarlama filmler çok ilgimi çekiyor benim, hem de çok bilgilendirici oluyor.. Alan Turing adını duymamıştım, bilgisayar biliminin nobeli sayılan Turing ödülü varmış; tez hocasıyla birlikte geliştirdiği matematik felsefesine (matematiksel teorem olmaması çok ilginç) ilişkin çürütülememiş bir hipotezi varmış, filmde de yer alan Turing testi ve daha neler neler...umarım siz de beğenirsiniz... sevgiler...

      Sil
  3. İzlenecekler listesine ekleyebilirim galiba

    Sevgilerle
    http://fernoce.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil