8 Haziran 2015 Pazartesi

Film: Azrail'i Beklerken - Poulet aux Prunes

Azrail'i Beklerken : poster

Yönetmenler:Marjane Satrapi, Vincent Paronnaud
2011 Fransa yapımı
93 dk.
Dram

Hikaye, 1958 yılında Tahran'da geçmekte...Dönemin ünlü kemancılarından  Nasser Ali, kemanının kırılmasıyla büyük bir bunalıma girer ve ölmeye karar verir. Bunun için çeşitli yollar düşünen Nasser Ali, hiç bir ölüm şeklini beğenmez ve sonunda yatağına uzanarak ölümü beklemeye karar verir.


Azrail'i Beklerken : Fotograf Marjane Satrapi, Mathieu Amalric

Nasser Ali, 8 günün sonunda isteğine kavuşur...

Azrail'i Beklerken : Fotograf Golshifteh Farahani, Marjane Satrapi

Ve biz de bu 8 gün boyunca Nasser Ali'nin hayatındaki hayal kırıklıklarına, sevinçlerine, mutsuzluklarına ve tabi ki de aşkına şahit oluyoruz...

Azrail'i Beklerken : photo

Ben kendimi, Nasser Ali'nin geçmişinin film şeridi misali gözlerinin önünden geçeceği fikrine hazırlamıştım ama filmde geçmişe olduğu kadar geleceğe de yapılan sıçramalar var;)

Yönetmenler aynı zamanda Persepolis çizgi filminin yaratıcılarıymış, bunun etkilerini de araya sıkıştırılan animasyondan; gerçeküstü ancak filmi bir o kadar da değişik ve güzel kılan sahnelerden görebiliyoruz.

Filmde tek yadırgadığım nokta ise, filmin İran'da geçmesine ve karakterlerin İranlı olmasına rağmen Fransızca konuşmaları oldu!:)

11 yorum:

  1. Tam benlikmiş film Tahran, Fransızca.. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlemelisiniz o vakit:) bakalım siz nasıl bulacaksınız?:)

      Sil
  2. Persepolis de sanırım Fransızca'ydı...Fİlm çok ilginçmiş tavsiye için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet fransızca. ben teşekkür ederim katkınız için, sevgiler:)

      Sil
  3. evet ya bu film çok önemli biliyom ama izlemedim daha :)

    YanıtlaSil
  4. ya ama yaa , ne zamandır netten izleyemiyorum ben ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi araya bunu sıkıştır bence, 93 dk cık zaten:)

      Sil
  5. son yazıma baksan ya amaaa yaaa :)

    YanıtlaSil