19 Haziran 2015 Cuma

Film: Gainsbourg: A Heroic Life (Vie Héroique)

Gainsbourg : Afis

Yönetmen: Joann Sfar
2010 Fransa yapımı
130 dk.
Biyografik


Ne izlesem diye bakınırken bir biyografik filmle daha karşılaştım. Gainsbourg ismini daha önce duymamıştım (yoo yalan olmasın aslında duymuştum Charlotte Gainsbourg'dan ki kızı olurmuş kendisi:)),  afişteki "a heroic life" ifadesi de çok iddialı geldi, e bi de Fransız filmi zaten, hemen izlemeye başladım:)

Öncelikle Gainsbourg(1928-1991) çok ünlü bir Fransız müzisyen, oyuncu ve yönetmenmiş.
Küçük yaştan itibaren resim ve piyano dersleri almış, 2. Dünya Savaşı esnasında Yahudi araması yapan Nazilerden kaçmak için 3 gün ormanda saklanmış.
Kulüplerde piyano çalarken besteleri keşfedilmiş ve hızlı bir tırmanış izlemiş bunu.
Bir evlilik yapmış ama şan, şöhret, bol sigara, alkol tüketimi ve kadın hayranlar nedeniyle evliliği bitmiş.

Gainsbourg : photo Eric Elmosnino, Joann Sfar

Sonrasında bir çok sevgilisi olmuş ki bunlardan biri de Brigitte Bardot'ymuş! Jane Birkin'le de10 yıl kadar beraber olmuşlar; Charlotte da Jane'den olan kızıymış.
Ve daha pek çok şey...
Gerçekten çok marjinal bir hayat sürmüş Gainsbourg...

Gainsbourg : photo Eric Elmosnino, Joann Sfar

Filmde Gainsbourg'un bestelerine de sıklıkla yer verilmiş, müzikler güzel ancak sözler pek bana hitap etmedi. Şarkıların altyazıları olmasaydı benim için daha iyi olacaktı, zira ben kendimce daha yoğun anlamlar yükleyecektim:)

Gainsbourg : photo Anna Mouglalis, Eric Elmosnino, Joann Sfar

Film boyunca Gainsbourg'a ruh eşi/ikiz kardeşi (çocukken çizdiği, kendi yarattığı bir kahraman, daha gerçekçi bir ifadeyle, gördüğü bir halüsinasyon esasında) de eşlik etmekte. Gainsbourg'un dünyayı algılama, yorumlama şeklini anlatma açısından ruh eşi karakteri çok yaratıcı ve güzel olmuş bence.

Gainsbourg : photo Eric Elmosnino, Joann Sfar

Filmde Gainsbourg'un elinde sigara olmayan sahne yok gibi, filmin sonlarına doğru artık psikolocikman nefes darlığı yaşadım duman görmekten:)

Kızmadan da edemedim ne var bu kadar sigara, alkol kullanacak diye...Ama belki de Gainsbourg'u Gainsbourg yapan da bu yaşam şekliydi kimbilir...






Not: Görseller www.beyazperde.com dan alınmıştır.

7 yorum:

  1. çok iyi film bu evet yaaa. izleyip yazmıştım. serge gainsbourg efsane ya müzik dünyasında. aslında çok çirkin biri ama fransanın en güzel kızlarınla birlikte oluyor. en önemlisi de jane birkin işte. :) film aradığın zaman bana gel sen. sölerim büssürü :) bi de film seçkilerime baksanaa. bu film de var listelerimde yaaa işteee :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende ne yokkiii deep hakkaten koca bir odayı kaplar seçkilerin çok seviyorum :))

      bende ilk başta ne kadar çirkin demiştim bunlarda şeytan tüyü olacak ki çirkinler genellikle hep güzel insanlarla oluyor :) tuhaf yanıda bu kitap sevinci...filmde çok tuhaf geldi dikkatimi çekti şimdi ...

      Sil
    2. @deep
      ya bakıyorum ara ara senin film seçkilerine, sana hayranım zaten!:) bunu kaçırmışım ama. beyimlen beraber izliyoz biz filmleri, ruh halimize göre değişiyo izlediğimiz filmler..bi de internetten izlediğimiz için, siteyi açınca ne var ne yok karıştırırken bi uzlaşıya varıyoruz.
      müzik hususunda çok cahilim yaaa!:( hiç duymamışım valla:\

      @duygu
      ya evet brigitte bardot'yla bir dönem beraber olduklarını öğrenince şok oldum zaten, keza jane birkin, taş gibi hatunlar! şeytan tüyünden başka bir açıklama bulamıyorum valla:))

      Sil
  2. Éric Elmosnino sanırım , benim en son izlediğim Hayatımın Şarkısındaki piyano öğretmeni olan oyuncu :D tesadüf olabilir mi:D sigarakolik olmakta bir mahsur yok bence :D keşke izleyebilseydim hemen yaa, ama kesinlikle film izleyebilir kıvamına geldiğimde bloguna bakacağım . Fransız yapımı filmler harika :D

    YanıtlaSil
  3. güzel bir tesadüf olmuş!:) çok merak ettim o filmi de! sigara, alkol adam bayaa kötü bir hayat sürmüş, kendine bakmamış da ondan acık sinir oldum:)
    Fransız filmler candır!:)

    YanıtlaSil
  4. yahudi ve çirkin olduğu için bi çeşit intikam alıyo hayattan ya güzel kızlar filan eh iyi şarkıcı besteci karizma var. dinle bak albümlerini. :)

    YanıtlaSil