2 Ağustos 2017 Çarşamba

BAZEN BAHAR - Melisa Kesmez


110 sayfa
Sel Yayıncılık
Öykü

Melisa Kesmez'in kitabını geçen seneki kitap fuarından almıştım. Öykü okumayı seviyorum ama zamanının gelmesi lazım. Mesela bir romana bağlanmak istemediğimde canım şiddetle öykü çekiyor. Garip bir ruh hali, biliyorum...

Bazen Bahar, ismiyle beni kendine çeken bir kitap oldu...

Hüzün hissettim, hayal kırıklığı hissettim ama her şeye rağmen ayakta durmak gerekliliğini hissettim...

Mücadele etmekten yorgun düşmüşsünüz de olgunlukla hayatı olduğu gibi kabul edip bir gün batımının karşısında "evet elimden geleni yaptım ama buraya kadarmış" diyerek bir demli çayı yudumlayıp her şeye rağmen gülümseyebiliyormuşsunuz gibi...

Ve evet bunları sadece bir kitap adıyla hissettim. Bu da garip bir durum, farkındayım...

Yazar hangi hislerle kitabına bu ismi verdi (bu isimde bir öykü yok çünkü kitapta) bilemiyorum ama benim hissettiklerim bunlardı.

Kitabın içinde 10 öykü var. Duru ve insanın içine işleyen bir anlatımı var Kesmez'in. 

Her öyküsünde naif bir taraf, bir hüzün vardı ama umut da vardı...

Domates Tohumları, Kurtarma Gemisi, Bir Bahçeyi Beklemek en sevdiğim öyküler oldu...

Yazarın yine Sel Yayıncılıktan çıkan ilk kitabı, Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz de listeme girdi böylece;)

Altı Çizilenler:

"Hayat beni böyle köşeye sıkıştırmayı, gözümün içine baka baka çelme takmayı severdi. Hayatın unuttuğu bir şey varsa, o da bir yerden sonra daha fazla düşülmediğiydi."

Kitap Tanıtımından:

Melisa Kesmez, çok sevilen ve kısa sürede başarıya ulaşan Atları Bağlayın, Geceyi Burada Geçireceğiz’in ardından Bazen Bahar ile yeniden okur karşısında. Arzuları, korkuları, sevinçleri, kırgınlıkları, umutları; yazları, kışları ve baharlarıyla bir çocuk, bir kadın, bir kuşak, Kesmez’in üslubunu korurken derinleşen incelikli anlatısıyla sesine kavuşuyor. Ağır anneanne yorganlarının, muzun en önemli yenilik olduğu yılbaşı gecelerimizin, sevgiliye yazılan gönderilmemiş mektupların, değişen şehirlerin ve özlenen çocukluk bahçelerinin, iç sızlatan dostlukların, yarım kalmışlıkların, yeniden başlangıçların; bizi biz yapan değerli ayrıntıların arasından tohumlanan hikayeler. Hayat, bazen bahar...


10 yorum:

  1. Ben M. Kesmez'den hiç okumadım kitap isimleri çok ilginç gerçekten, Atları Bağlayın... ismi ile dikkatimi çekmişti ama bir türlü onu okumak da kısmet olmadı:( ben öykü okuyamadığım için bu kitap olmaz (bu arada yine kitap ismi çok güzel) ama Atları Bağlayın'dan hala umudum var:) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atları Bağlayın da öykü kitabı ama bildiğim kadarıyla Gül Hanım. İsminin hatırına öyküye başlarsınız belki ama;) sevgiler..:)

      Sil
    2. Sahi mi? komik oldu bu:)) belki de kim bilir? sevgiler:)

      Sil
  2. Melisa Kesmez ile ben de bu kitapla tanışmıştım, çok sevdim, birçok arkadaşıma da hediye ettim hatta bu kitabını :) mutlaka okunmalı..

    YanıtlaSil
  3. Ben de öykü türünü pek sevmem. Bana hep eksik gelir, yarım kalmış gelir. Geçen ay tesadüfen iki öykü kitabı okudum ve ikisini de çok beğendim. Bakele ve Aramızdaki En Kısa Mesafe. İkisi de yalın anlatımlı ama insanı etkileyen kitaplardı. Madem öykü seviyorsun okumadıysan iki kitabı ve yazarlarını, Sezgin Kaymaz ve Barış Bıçakçı, tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisini de okumuştum, güzeldi gerçekten;) öyküler, roman arasında dinlendirici rol oynuyorlar benim için:)

      Sil
  4. Öykü kitapları ara ara iyi geliyor ruhuma Kesmez'i o kadar çok duydum ki her iki kitabını da keyifle okudum. Duygudan duyguya sürüklüyor insanı okurken, bir de bazı öykülerin sonlarını öyle büyük bir ustalıkla yapmış ki biraz da okuyucusunun zekasına bırakıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dönem dönem bana da çok iyi geliyor öyküler:) Kesmez gerçekten çok başarılı!

      Sil
  5. Güzel bir seçim olur;) umarım beğenirsiniz, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil