28 Eylül 2015 Pazartesi

Bin Muhteşem Güneş- Khaled Hosseini



426 sayfa
Everest Yayınları
Çeviri: Püren Özgören

2 aydır doğru düzgün kitap okuyamamam münasebetiyle beni yormayacak, su gibi akacak kitap tercihleri yapıyorum bu ara:) Daha önce yazardan Ve Dağlar Yankılandı'yı okumuştum ve çok beğenmiştim. Zaten ilk 2 kitabının daha iyi olduğuna ilişkin duyumlarım olduğundan pişman olmayacağımı düşündüm ve öyle de oldu:)

Allah'ım bu nasıl bi kitaptır yaa!

 Kitabı okurken hop oturup hop kalktım, "yaaaa olamaz" dedim sinirlendim, kapattım az öteye bıraktım. Dayanamadım, geri aldım, "tamam" dedim "uzlaşabiliriz". Okudukça içim acıdı, allak bullak oldum, yüreğime öküz oturdu...

Romanın baş kahramanları iki kadın...Meryem ve Leyla...

Birbirinden ayrı gibi görünen ancak bir şekilde kesişen hayatlar...

Aynı acılar, aynı çaresizlik, aynı kabulleniş...

Özetle, Afganistan'da kadın olmanın ağırlığı, dinin arkasına sığınarak yapılan zulümler, savaşın çirkin yüzü, hayata sarılabilmek, umut edebilmek uğruna doğduğun, büyüdüğün toprakları bırakmak zorunda olmak...

Her ne kadar bu kahramanlar kurgu olsalar da aynı kaderi yaşayan binlerce insanın var olduğunu bilmenin ağırlığıyla baş başa bırakıyor yazar sizi...

Altı Çizilenler:

 "Mevsimin ilk karında bu kadar büyüleyici olan nedir acaba, diye merak etti; neden böylesine etkiler insanı? Henüz kirlenmemiş, el değmemiş bir şeyi görme şansı mı? Yeni bir mevsimin, güzel bir başlangıcın çabucak uçup gidecek olan zarafetini, ayaklar altında ezilmeden, kirletilmeden önce yakalama telaşı mı?"

"Leyla daha önce de cenazeleri katılmış, aynen bunlar gibi kadınlar görmüştü; ölüme ilişkin her şeyin hakkını doyasıya veren, kendi tayin ettikleri görev sahasına hiç kimsenin dalmasına izin vermeyen, resmi avutucular."

"Sırrını rüzgara fısıldarsan, ağaçlara söylediği için suçlayamazsın." Halil Cibran

"Belki de yüreksizlerin asıl cezası budur; gerçeği, iş işten geçtikten sonra, artık yapılabilecek hiçbir şey kalmadığında görmek, anlamak."

 "Hep kuzeyi gösteren bir pusula ibresi gibi, bir erkeğin suçlayan parmağı da mutlaka bir kadını işaret eder.. Her zaman. Bunu aklından çıkarma Meryem."

Kitap Tanıtımından:
Nereye giderseniz gidin, ülkeniz peşinizden gelir. Artık siz orada yaşamasanız da o içinizde yaşar. Afganistan'ın Khaled Hosseini'de yaşadığı gibi…

Bin Muhteşem Güneş, ilk romanı Uçurtma Avcısı'yla tüm dünyada inanılmaz bir başarı yakalayan Hosseini'nin ikinci romanı. Yazar bu romanında da yine doğduğu toprakları anlatıyor. Bu kez iki kadının kesişen yaşamları ve dostlukları üzerinden…

Küçük yaşta evlendirilen kızlar, çocuğu olmayan kadınlar, babaya ya da çocukluk arkadaşına duyulan, geçmişe gömülmüş aşklar… 

Khaled Hosseini, hasreti, dostluğu, aşkı ve insanlığı en iyi anlatan yazarlardan. Başarıyla kurduğu olay örgüsüyle, çıkmaz yolların nasıl düzlüklere açılabileceğini gösteren yaratıcı bir kalem.

Bin Muhteşem Güneş, kelimenin tam anlamıyla "beklenen" bir roman… 

12 yorum:

  1. En sevdiğim kitaplardan biridir Bin Muhteşem Güneş ve duygusuzun teki olan beni bile ağlatmayı başaracak kadar güzel bir kitaptır. Etrafımdaki herkese bu kitabı öneriyorum. Özellikle bütün kadınlar bu kitabı okumalı ve ne kadar şanslı olduklarının farkına varmalı. Özgürlüklerine daha sıkı sahip çıkmalı.

    1,5 yaşındaki blogumun ilk yazısını da Bin Muhteşem Güneş üzerine yazmıştım. Bu yüzden bu kitabın yeri bende çok ayrı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel bir kitaptı ve size kesinlikle katılıyorum, her kadının mutlaka okuması gereken bir kitap! Halimize binlerce kere şükürler olsun!
      Kızım Olmadan Asla'yı da yeni okudum ve onu da her kadın mutlaka okumalı!
      Çok güzel bir kitapla açılış yapmışsınız!:)
      Teşekkür ederim yorumunuz için, sevgiler...

      Sil
  2. Ah ne beğenmiştim bu kitabı.Uçurtma avcısı da çok güzeldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenilmeyecek gibi değil ki!:) uçurtma avcısını okumak için sabırsızlanıyorum!:)

      Sil
  3. Ve Dağlar Yankılandı'da gelip ayraçına ilan-ı aşk etmiştim hiç unutmam hala yolladığın ayraçların etkisindeyim gözüm gibi bakıyorum :D Konuşmamıza baktım yeniden ya iyi ki o gün yazına tıklamışım ve sana laf atmışım harika bir tanışmaya vesile oldu bence :)

    Kitapları henüz hala okumaya fırsat bulamadım kendimden utanıyorum :( En kısa zamanda kararlıyım :) Buarada bu fotoğrafta da bir şeyi beğendim ama söylemeyeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence deee:)) iyi ki laf atmışsın ve iyi ki tanıştık:)

      hangi kitapları okuyamadın, anlayamadım ben?:/ yaaaaa neyi beğendin merak ettim amaaaa:)

      biliyo musun burdaki ayracı da sana yollicaktım ama acemiliğime geldi kenarından çok kesmişim, naylonun yanı açıldı!:/ ayıplı mal gönderemem, şanıma yakışmaz:P dedim vazgeçtim göndermekten:( :)

      Sil
  4. Benim de en çok sevdiğim bu kitabıdır... tam ismi gibi muhteşem :)

    YanıtlaSil
  5. annem çok sevdi bunu yaaa. hiç okumadığım bi yazar şimdilik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya bu kitabı beğenmeyen yoktur herhalde sanmam! mutlaka oku!:)

      Sil