4 Eylül 2015 Cuma

Film:Zamanda Aşk (About Time)

Zamanda Ask : Afis

Yönetmen: Richard Curtis
2013 İngiltere yapımı
Fantastik, romantik komedi
123 dk.

Çocukluğumda "Geleceğe Dönüş" serisini beş bin defa izlemişliğim vardır. Offff ne filmdi ama ya! O sebepten zamanda yolculuğa ilişkin filmlere ayrı bir sempatim vardır.

Yönetmenimiz de tanıdık, Dört Nikah Bir Cenaze ve Notting Hill'in senaristi, Aşk Her Yerde'nin (Love Actually) ise hem senaristi hem yönetmeni olan Richard Curtis. 

Zamanda Ask : Fotograf

Filmin konusuna gelince...Tim, 21 yaşına geldiğinde babası ona büyük aile sırrını açıklar. Ailenin erkekleri zamanda yolculuk yapabilmektedirler. Bunun için karanlık bir ortam ve gidilmek istenen ana yoğunlaşma yeterlidir. 

Zamanda Ask : Fotograf Domhnall Gleeson

Haliyle Tim bu yeteneğini, işleri yoluna koymak için kullanmaya başlar.

Zamanda Ask : Fotograf Domhnall Gleeson, Rachel McAdams


Filmdeki favori repliğim ise bir ara  facebookta da sıkça rastladığım şu replik:

-Ne iş yapıyorsun?
-Bir yayınevinde okuyucuyum.
-Olamaz! Hayatını okuyarak mı kazanıyorsun?
Hayatını nasıl kazanıyorsun sorusuna "Nefes alıyorum" demeye benziyor. "Nefes alıcıyım. Nefes alarak para kazanırım."


 Ayrıca filmde yer alan Jimmy Fontana'nın Il Mondo şarkısına da ba-yıl-dım ! Kusana kadar dinliciiiim herhalde:)



Velhasıl kelam kafa dağıtmalık, insanın içini ısıtan hoş bir film...

12 yorum:

  1. tamda yan tiersen dinliyordum filmin resimleri bile ilgimi cezbetti. en yakın zamanda ızleyeyım ben bunuu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle mutlaka:) bu arada şarkının sözlerine bakmaya korkuyom valla:) kendimce çok güzel anlamlar yükledim dinleyip duruyom :)

      Sil
    2. bakma bakma. benımde cok hosuma gıden sarkıları bı tamam ezberlıyorum (sözsüz), sonra pis pis anlamlar cıkıyo altından :D

      Sil
    3. :) çok pis hayal kırıklığına uğruyorum ben de, ulan bu müziğe bu söz yazılır mı diyorum (sanki ben daha iyisini yapabilirmişim gibi:P), bi daha dinleyesim gelmiyo şarkıyı yeminle!:)

      Sil
  2. Bilim kurgulu romantikli güzel bir filmdi. Ben de zaman yolculuklarını Doctor Who'yla sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doctor who'yu izlemedim ben, çok cahilim o konuda:/ kitabını okuyayım diyorum ama nerden başlasam onu bile araştıramadım daha:/ var mı sizin bir tavsiyeniz?:)

      Sil
    2. Kitaplarından sadece Shada / Douglas Adams'ın Kayıp Macerası'nı okudum ama dizi kadar sardığını söyleyemem. Kitap güzel ama dizi daha güzel. :D

      Sil
    3. hmmm o zaman kasmayayım ben diziyi seyredeyim:) teşekkür ederim tavsiye için:)

      Sil
  3. mimini yaptım ,geç oldu ama :(

    YanıtlaSil
  4. ben de zamanda yolculukla ilgili filmlere bayılırım, sempatimiz aynı yerden: geleceğe dönüş serisi.

    YanıtlaSil