23 Ekim 2016 Pazar

Film: Sonsuzluk Teorisi (The Man Who Knew Infinity)


Yönetmen: Matt Brown
109 dk.
Biyografi
2015 İngiltere yapımı


Ütü yaparken bölük pörçük izlediğim filmler haricinde ne zamandır film izlemiyordum.

Özlemişim valla:)

Eeee uzun bir ara vermişken sevdiğim türle dönüş yapayım istedim. 

Efendim filmimiz gerçek bir olaya dayanıyor...



Hindistan'ın Madras kentinde yaşayan Srinivasa Ramanujan, herhangi bir okuldan mezun olmamasına rağmen matematiğe müthiş bir yeteneği ve ilgisi olan yoksul bir gençtir. 


Bir çok yere çalışmalarını gösteren ve şans isteyen Ramanujan'ın yüzüne hep kapılar kapanır...

Sonunda çalışmalarını Cambridge Üniversitesi'nde çalışan Prof. Hardy'ye gönderir ve ondan bir davet mektubu alır...


İnancına ve geleneklerine ters düşmesine rağmen İngiltere'nin yolunu tutar Ramanujan...

Başta Prof. Hardy ile Ramanujan arasında bir uyum sorunu yaşanır ancak zamanla bu durumu aşarlar ve birlikte önemli işlere imza atarlar...


Savaşın zor şartları ve maruz kaldığı ırkçı baskılar nedeniyle tahmin edeceğiniz üzere kolay bir yaşamı olmamış Ramanujan'ın...

Önemli işlere imza atan kişilerin güllük gülistanlık bir yaşamı olmuyor zaten genelde ama insan merak ediyor doğrusu daha iyi şartlarda neler başarabilirlerdi veyahut onların başarılarına zemin hazırlayan bu zor şartlar mıydı diye...

Bir de Vikipedide, Ramanujan'ın formülleri rüyasında duvara kanla yazılı bir şekilde gördüğü bilgisine rastladım.

İlginç bir yaşam, güzel bir film...


6 yorum:

  1. Bu filmi izlemiştim gerçekten etkileyiciydi :)

    YanıtlaSil
  2. Film konusunda ben de çok kötüyüm neredeyse son beş yıldır. Arada sizden öğrendiğim filmleri seyrediyorum ama:) yani tanıttığınız her film benimde çok işime yarıyor ve beğeniyorum... bunu da not aldım, güzel görünüyor... teşekkürler,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum işinize yaramasına Gül Hanım:) Umarım bunu da beğenirsiniz, iyi seyirler, sevgiler..:)

      Sil
  3. Merhabalar, kişisel deneyimlere dayalı güzel bir bloğunuz var. Bu filmi ben de ne zamandır izlemek istiyordum.
    Bloğunuzu takibe aldım. Sizi de bloğumu ziyarete ve takibe beklerim:

    http://www.gonuldendile.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, filmi beğenirsiniz umarım:)
      geliyorum hemen:)
      sevgiler...:)

      Sil