14 Aralık 2017 Perşembe

BERBER - Tayfun Pirselimoğlu


252 sayfa
Roman
İletişim Yayınları

Bu romanı da yanlış hatırlamıyorsam eğer İdefix'in yılın en iyi 50 kitabı listelerinden birinde görmüştüm.

Seviyorum bu listeleri takip etmeyi:) Favorilerime ekleyip güzel indirimler denk geldikçe peyderpey alıyorum bu kitapları.

İyi ki de öyle yapıyorum:) Güzel kalemlerle tanışmanın yaşattığı haz paha biçilemez zira;)

Gündüzleri berberlik yapan bir kiralık katilin hikayesi Berber.

Ülkede kaos ortamı yaratan faili meçhuller, orada burada patlayan bombalar, memlekete hakim olan kasvetli hava, tarikatler ile yoğrulan siyaset, körü körüne bağlılık, sorgulanmayan hayatlar...

Kitapta bu öğeler o kadar güzel işlenmiş ki... 

İyi ki tanışmışım Pirselimoğlu'nun kalemiyle...

Kitap Tanıtımından : 

Milli Şahlanış ve İtibar Partisi il başkanını, gecenin geç bir vaktinde metresinin evinden çıkıp arabasına binerken vurdum. Çok soğuktu, ayaz vardı; o yüzden sokaklar tamamen ıssızdı. Eski yüzlü, btb kaplı apartmanın karşısındaki köşede ağzımdan buharlar çıkartarak dikilip bekledim. Paltomun cebindeki eldivenli ellerim bile donuyordu. İki buçuk gibi dışarı çıktı. İri yarı biriydi, apartmanın önünde görülmesin diye bir arka sokağa park ettiği arabasına doğru yürürken o ağır bedeni dengesini bulmakta zorlanıyordu. Belki geçirdiği işret gecesinin etkisindendi, bilemiyorum.


Tuhaf havalar, bitmeyen cinayetler, bombalar, geçip gitmeyen bulutlar... Meryem'in dikiş izleri, bankadaki memur, Zeki Müren'in şoförü, gri pardösülü M. ile Hamle ve İstikrar Partisi'nden N., merkezden açılan telefon. Meserret Berberhanesi'ndeki adam. Yüzüklü parmaklar... Herkesin bir başkası olduğu acayip memleketin
onu gelmeyen kışı...


Berber, bir katilin hikâyesi, uzun bir kıyametin, karanlık bir kuytunun... Tayfun Pirselimoğlu'ndan ustaca yazılmış bir muamma, bir kara roman.


5 yorum:

  1. süper öneri, sepette. Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  2. bu yazarı daha önce de senin blogunda gördüm değil mi :D hem de not aldım ama :((

    YanıtlaSil
  3. Sabit Fikir her sene en iyi 50 kitabı seçiyor. Şimdiye kadar çok dikkat etmemiştim ama bundan sonra listeden okumalar yapmayı düşünüyorum. Hiç duymadığın ya da normalde okumayacağın çok güzel yazar ve kitaplarla tanışabiliyorsun.

    YanıtlaSil