22 Ekim 2015 Perşembe

DELİ ÖYKÜLER




167 sayfa
Okuyan Us Yayın
Öykü

Çocukken mahallemizin delisini her gördüğümde içim ezilirdi, üzülürdüm; başka çocukların yaptığı gibi onu kızdırmak veya onunla alay etmek aklımdan geçmezdi. Kim öyle bir durumda olmak isterdi ki? O da isteyerek o hale gelmemişti elbette... Peki nasıl olurdu, deli olmak için ne gerekiyordu? Hangi aşamalardan geçer ve "deli" rütbesine ulaşırdı insan?


Yıllar geçti, büyüdüm... Mahalleler değişti, insanlar değişti...Eskiden olduğu gibi bir deli ve onu koruyan mahalleli yoktu artık... Herkes kendi kabuğuna çekilmiş ve herkes bir parça delirmişti...

Bu kitabı görünce de deliliğin nasıl bişi olduğunu tam olarak anlayamasam da (gerçi memlekette delirmek an meselesi, çok da uzak bir şey değil yani:)) kıyısında dolaşmak hoş olabilir dedim.

Beklentim, kahramanı deli bir karakter olan ya da deliliği konu alan öykülerdi ki bu gayet mantıklı:) Tam da tahmin ettiğim gibi bu öyküler var kitapta  amma velakin arka kapak yazısında da belirtildiği gibi öykünün kendisi de deli olur muymuş?! Vallahi olurmuş!:)

16 yazardan 16 öykü okuyoruz bu kitapta. Yazarlarımız;
Ahmet İnam
Altay Öktem
Bahar Korçan
Bahar Su Çelen
Cem Mumcu
Feride Değer Sökmen
Halide Eşber
Hande Şarman
Kerimcan Güleryüz
Mario Levi
Mustafa Ziyalan
Özge Baykan
Özgül Eriş
Semra Topal
Şenol Ayla
ve
Türkay Demir.

Hepsi çok güzel, çok sağlam öyküler...

En aklı başında öykü Mario Levi'nindi:)

Modacı Bahar Korçan'ın ise edebi yönünü hiç bilmiyordum doğrusu. Kitabı bitirdikten sonra biraz araştırma yapınca her koleksiyonunu yazdığı bir şiir, öykü üzerine şekillendirdiğini öğrendim ve çok hoşuma gitti bu düşünce!:)

Hepsi ayrı güzel ama ben en çok Semra Topal'ın Kızlar adlı öyküsünü beğendim:)

Altı çizilenler bölümü yapamadım bu kitapta çünkü öyküler bir bütün olarak altı çizilesi... 

Kitap Tanıtımından:
On altı yazardan on altı deli öykü. Kimisinde öykünün kahramanı deli,kimisinde de öykünün kendisi, Ama on altı öykünün hepsinde "deli" bir şeyler var.Göreceksiniz ki, delilik çok yakınımızda,yanıbaşımızda. Delilikten ve delilerden korkmayanlar için keyifli bir yolculuk. Okuyan Us'un Cinsel Öyküler ve Âşık Öyküler ile başlattığı dizi Deli Öyküler ile devam ediyor. Sırada Gelecek Öyküler, Suçlu Öyküler,Cinsel Öyküler 2 ve Absürd Öyküler var... Öykü olur da, aşk olmadan olur mu? Aşkı anlatan, aşkı yaşayan bu öykülerde, "Yaşamın içinde aşk nerede?" sorusuna yanıt buluyorsunuz adeta. Aşk nerede mi? Her yerde...

6 yorum:

  1. metis yayınlarının bir ajandası var: "beni siz delirttiniz!"
    mükemmmmel bir mini ajanda. delilikle ilgili bir sürü anektot ve "özlü" sözler var. bunu beğenene o da tavsiyemdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa evet biliyorum o ajandayı:) geçen sene idefixin kampanyasında vardı. içinde özlü sözler olduğunu bilmiyodum ama:) almalı o vakit;)

      Sil
  2. güzel bir şeye benziyor bakmak lazım :) seni takibe aldım canım bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  3. ha haa çok hoşmuş yaa öykülerin kendisi deli ha :) ay vardır yaaa halaa her mahallede bir deli yollarda dolaşan da biz görmüyoruzdur kalabalıkta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya öyle öyküler var ki hakikaten o hissi yaşatıyor:))
      öyle mi dersin? bilmem ki? ben senelerdir hiç görmüyorum o masum delileri:( yazık ki akıllı görünen, adam sanacağın deliler her an her yerde karşımıza çıkabiliyor :/

      Sil