26 Ekim 2015 Pazartesi

Kitaplık Manzaraları-2



Daha önce şurada vitrinden bozma kitaplıklarımdan bahsetmiş ve yazımı "Şimdilerde aklımda güzel bir kitaplık yaptırmak var ama yine gaza gelip saçma işlere girişirim diye korkmuyor da değilim hani:))" diyerek bitirmiştim:) 

Giriştim mi efendim o saçma işlere? Evet giriştim!:) Ocakta yazmışım yazımı ve ben darlanıp martta kitaplık yaptırmaya karar verdim. Aslında tek derdim evde bir değişiklik yapmaktı! Baktım mobilya değişikliğine gidemiyorum; malum bebeler küçük, az biraz savruğuz, döküyoruz, saçıyoruz, yeni koltuklar alıp da başına bir hal gelecek diye titizlenmenin, kaçınılmaz son başa geldiğinde de sinirlenmenin alemi yok diyerek "eninde sonunda kitaplık yaptıracağım nasılsa e onu yaptırayım o vakit" mantığıyla kolları sıvadım efendim:)

Bir duvarı komple tv ünitesi + kitaplık yapmak istediğim için hazır mobilyalarda alternatif bulamadım:/ Göründü mü bana "Siteler" yolu gene!? Ama bu sefer kararlıyım gaza gelmek yok!:) İnternetten bir kaç alternatif mobilyacı ismi buldum ve gittik:) Yine hava soğuk, yine büzüşerek geziyoruz. "Hadi düğün için mecburen gezdik, bunu sıcak havalara bıraksaydık bari olmaz mıydı" dedim bir ara ama darlanma potansiyelim üşümenin önüne geçti ve "bu iş halledilecek o kadar" kararlılığıyla yolumuza devam ettik!:)

Girdiğimiz 2. mağazaydı yanlış hatırlamıyorsam; baktık enteresan, özgün koltuk takımları, sehpalar falan var mağazada, istediğimi burda bulabilirim hissiyatı oluştu. Mağazanın sahibi genç bir mimar, laptoptan modeller gösterdi, bizim de isteklerimizi dinledi, şöyle yaparız, böyle yaparız, "sizin memnuniyetiniz çok önemli, içinize sinmeden ürün teslim etmiyoruz, beğenmezseniz iade alıyoruz" dedi (ağzı da iyi laf yapıyor hani!) ikna olduk, eve gelip fizibilite çalışması yapması için randevu aldııııık. 3 gün sonra eve geldi, kabaca çizimleri yaptı, bizim ısrarımızla sözleşmeyi detaylıca hazırlayıp karşılıklı imzaladık. Sözleşme bedelinin yarısını da peşin verdik, diğer yarısını da teslimatta verecektik. 2 hafta sonra teslimat yapılacaktı, hoş biz buna çok inanmadık ama olursa süper olur dedik:) 

2 hafta geçti, ses seda yok, zaten beklentimiz de yoktu, hayal kırıklığına uğramadık haliyle:) 3 hafta geçti, 4. haftanın içinde haber geldi, buna da şükür dedik!

Eşim mağazaya gitti, tamam olmuş dedi ve paranın diğer yarısını da orda verdi. Ben evde heyecanla bekliyorum tabi! Akşam teslimat için ustalar geldi, kitaplığın açık raflı bölümünü bir bütün halinde getirdiler, makineden bütün olarak çıkıyormuş ama ön tarafında, tam da göz hizasında kabak gibi bir çıkıntı fark ettim, ustaya gösterdim. "Patlama yapmış, ona yapacak bir şeyimiz yok, sadece o kısmı değiştiremiyoruz, bunu tamamen atmamız gerekiyor" dedi. Zaten bir taneyi çöpe atmışmış da bunu da atamazmış da! Rengi farklı hatırlayıp kahverengi yapmış onu çöpe atmışlar!? E o da mı benim derdim!? Sen işini özenli yapmıyorsan bu benim sorunum mu yani?! "İyi de tam görünen yerde nasıl olacak bu böyle" dedim. "Çerçeve yapalım oraya, hem daha farklı bir hava katar" dedi usta. "Ama ben öyle düşünmemiştim, sade istemiştim" dedim. "Bi çerçeveyi yapalım beğenmezseniz düşünürüz" dedi usta neyse Allahtan beğendim ama beğenmeseydim de bir şey yaparlar mıydı? Hiç sanmıyorum!!!!



Sözde dolap kapakları yavaş açılıp kapansın diye hidrolik makas takacaklardı, bırak hidrolik makas takmayı, normal özelliksiz makası bile takmadan gitmişler!!!!! Sonrasında eşim monte etti makasları!

High gloss kapaklar yapalım abi, çok sağlam, çizilmez, şöyle iyi böyle iyi dedi mimar, 2 kapağı zaten çizik göndermiş!!!!!!!

Sözleşmede yer alan, şu aşağıdaki resimdeki gibi uçan rafları teslim etmedi!!!!!

Temsilidir

Tv'nin arkasına koyulması planlanan led lamba ile Tv'nin altındaki kablo, uydu gizleme aparatlarına ve dolap içi raflarına bilmem kaçıncı arayışımızdan sonra sahip olabildik!

Üstelik arayıp eksikleri söylediğimizde tersleyip "şu kadar liralık iş yaptım size, ederinden fazla benim vaktimi aldınız" deme terbiyesizliğini gösterdi!!!!!!!

Sanki hakkımız olmayan bir şeyi istiyoruz! Açık ve net bir şekilde sözleşmemizde yer alan, yapmayı taahhüt ettiği şeyleri istedik sadece!

Sonra malum biz Londra'ya gittik, araya 3 ay girdi, bizim eksikler kaldı:/

Velhasıl kelam ben VOLKA HOME'dan hiiiiiiiiiç memnun kalmadım! Şurda da 

http://www.sikayetim.com/detay/274690/volka-home-yatak-ve-oturma-odasi.html

bir şikayet varmış, ah işi yaptırmadan önce bakaymışız! 

Böyle sinir bozucu bir tecrübeden sonra çok sağlam bir referans olmaksızın Siteler'den alışveriş yapmamaya karar verdim! 

Kitaplık düzenime gelince...

Alt raflar bebelerce darmaduman edildiğinden oralara benim kitapları yerleştirmekten vazgeçtim. Sağdaki 3 rafı onların kitap, dergi ve kutu oyunlarına ayırdım.



Tozdan çok şikayetçiyim ama! Vitrinden bozma kitaplıklarım ne iyiymiş:/

Bir de kitaplığın arkasına bir şey düştüğünde vay halimize! Kitaplık duvara monte olduğundan, kitaplığı çekip alma gibi bir şansımız yok:/ İnce çubuklarla, arkaya düşen nesneyi sürükleyerek kenara getireceğiz diye resmen şekilden şekile giriyoruz efenim!

O açılardan bu tarz kitaplığı tavsiye etmiyorum.

Öteki odadaki kitaplığı toparlayıp oraya da güzel bir kitaplık düşünüyorum ama bu sefer eşim el atacak olaya:) Kendisi sever marangozluk işlerini:) Önceki evimizde ara yere dolap yapmışlığı da olduğundan kendisine güvenim sonsuz!:)  Ağır ağır, zaman buldukça yapar artık acelemiz yok:)

Kütüphaneye verilecek kitaplarımı ayırdım, kaldı depodaki 2 büyük koli:) Onları da bir ara eve çıkartırım inş:)

Çok çalışmam lazım çooook!:)


20 yorum:

  1. Amma maceralı olmuş :( bence firmanın adı büyük puntolarla ve koyu renk yazın. gerçi utanmaları olmuyor ama en azından diğer insanların haberi olsun... maalesef ülkemiz böyle hiç kimse işini doğru dürüst yapmıyor... bende oğlumun 15 günde yanları açılan DİESEL marka ayakkabısı için tüketici mahkemesine başvurdum... bakın o da aklınızda bulunsun epey uzun sürüyor (6 ay kadar ) ama paranızı alıyorsunuz benim ikinci kez başvuruşum... gerçi ben paradan çok firmayı zorlamak için de yapıyorum... böyle böyle üretimlerine sahip çıkmayı öğrenirler belki diye...

    Kitaplığınız güzel görünüyor güle güle kullanın :) ben de tüm duvarları kaplayan böyle bir kitaplık düşünüyorum çoktandır ama marangozlara güvenemediğim ve açık olduğu için toz olacak diye yaptıramıyorum... şimdilik ikea'dan aldığım kapaklı kitaplıklarla idare ediyorum ama onlarda tamamiyle doldu yakın zamanda benimde bu işlere girişmem gerekecek :) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef baya maceralı oldu:/ doğru demişsiniz Gül Hanım, büyük harflerle yazmalı, hemen düzeltiyorum. utanması olan o davranışları sergilemezdi ama ben yandım başkaları yanmasın bari! evet tüketici mahkemesine de başvurmak lazım aslında, bizim şanssızlığımız araya 3 ayın girmesi oldu, ilgilenemedik oralardan, dönüşte de başka sorunlar olunca öylece kaldı:/

      teşekkür ederim, daha güzelleri sizin olsun inşallah:) evet çok toz oluyor malesef:( Allah kolaylık versin size de bu işlere giriştiğinizde, inşallah karşınıza iyi insanlar çıkar da sinir harbi yaşamadan, tez vakitte güzel bir kitaplığa kavuşursunuz!:) sevgiler...

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim :) bu arada bir düzeltme yapayım Tüketici Mahkemesi değil, o ikinci aşaması, doğrusu Tüketici Hakem Heyeti olacak:) sevgiler :)

      Sil
    3. düzeltme için teşekkürler:) keşke hiç bunlara gerek kalmasa, herkes işini hakkıyla yapsa...
      sevgiler...

      Sil
  2. Benim kitaplığıma benziyor.Ben kendim tasarlamıştım kitaplığimı:) Guzel günlerde kullanın,guzel olmuş;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa zevklerimiz benziyor demek ki!:) çok teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  3. güzelmiş ama off ya kaba insanmışlar yaaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de nasıl!!! verilen cevaplar saç baş yolduracak cinstendi! bi ara zaten "nerden de girdim bu işe" diye pişmanlık bile yaşadım!:/

      Sil
  4. Görüntü mükemmel de kullanım anlamında iyi değilse neyleyim? Hele bu bahsettiğin tarzda işletmeler nasıl sinir bozucular!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapların elinin altında olması, araya camın girmemesi çok güzel ama toz olayı beni baya yıldırdı:/ biz arkalıklı düşünmüştük kitaplığı ama mimar duvarı griye boyayalım arkalıksız yapalım diyince vardır bi bildiği dedik, görüntü güzel ama arkaya bişi düşcek diye aklım çıkıyo:)
      ay böyle işletmeler olmasa keşke! paranın kalanını teslimat tam anlamıyla yapıldıktan sonra vermek gerekiyor galiba!:/ biz fazlaca empati kurup zor durumda bırakmayalım dedik ama öyle dememek gerekiyor zannımca:/

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. niye gelmedi ki ya? bi daha yazdırdım sana:(

      Sil
  6. gelmemiş :D diyorum ki sevincim , duvara sıfır yapma şansınız yok mu , yani benimkileri arkasında sunta olmasına rağmen sıfırlansın diye süpürgelikleri kesmiştik , bu arada dehşet toz oluyor ama görüntü de fevkalade , çocuklar küçük diye de zor geliyor sana ileride iyi ki böyle yaptırmışım diyeceğini düşünüyorum , keyifle kullan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya biz hiç arkaya bişi düşer diye düşünmedik!:( aynen süpürgeliği çıkarmak gerekiyor ve baştan onu düşünmediğimiz için şimdi onu yapmak imkansız gibi bişi:( hep çocuklar bir şey kaçıyor zaten onlar büyüyünce sorun olmaz diye umuyorum:)
      ay evet yaa toz baya yıldırdı beni, görmezlikten gelmeye başlıyorum artık:) zira her gün alsan alınır yani! Allahtan açık renk de çok belli olmuyor:)
      canım beniiim çok teşekkür ederim:) amin inş:)

      Sil
  7. Maalesef ülkemizde müşteri memnuniyeti diye bir anlayış yok. Ben de geçen aylarda halıcıya yıkanması için halı ve battaniye vermiştim. Bir hafta sonra eve teslim edeceğiz diyerek aldı halılarımı. Ben de buna güvenerek verdim ama halıların bize gelmesi bir ay sonrayı buldu. Bu süreçte bir kere dükkana gitmem iki kere de telefonla arayıp sormam gerekti. Sırf para kazanmak için tutamayacakları sözler veriyorlar, bu yüzden müşteri kaybediyorlar.

    Kitaplığın hayırlı olsun. Kullanışlılığını bilmem ama görünüşü güzel. Umarım daha güzellerine de sahip olursun. Sevgiler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çok doğru! müşteriyi bağlamak için bol keseden atıyorlar! hele de parayı aldılar mı dönüp arkalarına bile bakmıyolar! kaç kere aradık, çoğunda açmadı bile telefonu!

      çok teşekkür ederim, hepimizin çok güzel, kitaplarla dolup taşan kitaplıkları olsun inşallah!:)

      Sil
  8. ayy bıde sozlesmede yazdıgı halde mı sıze cıkıyo delı adam !! off ne olaylı gecmıs oyle :/ benımde aklımda ınternetten sıparıs vermek vardı demonte urunlerden gerci ama vazgectım. kendım cızıp marangoza yaptırcam. ama varya şahane duruyor kıtaplık. ozellıkle cerceveler cok mınımal ve tarz turuyo boyle cok guzel olmuuşş ^.^ gule gule kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaaa şaka gibi yeminle! ben de böylesini görmemiştim, adam sözleşmeyi bile sallamadı!!!!
      aman Allah iyilerle karşılaştırsın inşallah! yoksa çok zor böyleleriyle uğraşmak!:(
      çooooook teşekkür ederim canım, daha güzelleri senin olsun inşallah!:)

      Sil
  9. Biz de bir L koltuk yaptıralım dedik, bi sunum bi konuşmalar.. Neyse hoşumuza gitti tabi yaptırdık aynen dediğiniz şartlarla %50 peşin falan... İstediğiniz kumaşı seçebilirsiniz demişlerdi başta, sonra hayır sadece şunları secebilirsiniz dediler, digerleri için fark ödemeniz gerekir. Kumaş silinebilir mi dedim makineye bile atılır hiç bişey olmaz dedi lise tasarımcı bozuntusu ( mimar veya tasarımcı oldugunu söylüyor, inanmayın, lise mezunu, bu sektörde calıştıgı için biliyor biraz sanki). Neyse daha 1 yıl olmadan her taraf leke tuttu ve gecmek bilmiyor. su dökülünce bile leke kalıyor. Koltuk ayakları sallanıyor, doğru düzgün montajı yapılmamış. Anlayacagınız bin pişman oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oooooooffffff çok geçmiş olsun size de:( çok sinir bozucu bir durum, çok iyi anlıyorum sizi... Bir daha yaşamazsınız böyle bir şey umarım...

      Sil