15 Ekim 2015 Perşembe

SOL AYAĞIM- Christy Brown


160 sayfa
Nokta Kitap
Çeviri: Kaan Mutlu

Doğuştan beyin felci olan Christy Brown'ın hayat hikayesini anlattığı Sol Ayağım beni çok etkileyen bir kitap oldu.

Annesinin inancı ve azmi sayesinde hayata tutunan Christy, bu kitapla  bize bir çok ders veriyor esasında...
Bir sorun olduğunu Christy 4 aylıkken fark eden annesi, doktorların ondan umudunu kesmelerini söylemesine rağmen inancını hiç bir zaman kaybetmemiş! Onunla özel olarak ilgilenmiş, üstelik geride bir sürü çocuk olmasına rağmen! Christy, 23 çocuklu bir ailenin 10. çocuğu olarak dünyaya gelmiş! 4 çocuk, bebekken ölmüş, kitabı yazdığı sırada 13 çocuk hayattaymış...

Konuşamayan, yürüyemeyen, sürekli bakıma muhtaç olan Christy, sol ayağını kullanabildiğini keşfetmiş; annesinin gayretiyle de alfabeyi ve nihayetinde okuma-yazmayı öğrenmiş!

Kendini ifade etmenin bir yolu olarak sol ayağıyla resimler yapan ve yazılar yazan Christy, yaşadığı buhranı, çaresizliği, normal bir hayata duyduğu özlemi anlatıyor bu kitapta.

Sol Ayagim : Afis

Christy'yi Daniel Day Lewis'in canlandırdığı, 1989 yapımı bir film de var bu arada.

Kitapta, Christy'nin Lourdes'a yaptığı gezi sırasında kendisinden daha kötü durumda olan insanlarla tanıştığı ve kendi sorununun ona önemsiz geldiğini anlattığı bölümden çok etkilendim.

Bazen sahip olduğumuz şeyleri nasıl da küçümsüyoruz... Daha fazlası olsaydı keşke diye hayıflanıyoruz...

Silkinmek, hayata farklı bir gözle bakmak için okunmalı!


Altı Çizilenler:
" Bütün bu acı çeken insanların her birini gördükçe kafamda yeni bir ışık yandı. Dehşete kapıldım; dünyada bu kadar acı çeken insan olduğunu tahmin etmiyordum. Kendini küçük kabuğuna çekilmiş salyangoz gibi, dışarıdaki oldukça kalabalık dünyayı yeni görmeye başlıyordum. Bütün bu insanların sakat olması değildi beni şaşırtan; onların bulundukları durum benim durumumdan daha kötüydü. O ana kadar, bunun mümkün olabileceğini düşünmemiştim. O zamana kadar kör olduğumu; diğer insanların acılarıyla kendiminkileri karşılaştırdığımda, benimkinin önemsiz olduğunu hissetmeye başlamıştım."


Kitap Tanıtımından:
Büyüleyici ve eğlenceli... Okuyana ilham veriyor.
Irish Times
Erdemli ve hiç bir şekilde yozlaştırılmamış bir cesaret hikayesi
Sunday Times

Christy Brown doğuştan beyin felci kurbanıydı.Ancak bu talihsiz küçük bebek İrlanda 
edebiyatının devleri arasında yerini alacak bir yazarın muhteşem hayal gücüne ve duyarlı zekasına sahipti.
Bu,Chiristy Brownın kendi yaşam öyküsüdür. Brown,çocukluğunda okumayı,yazmayı,resim yapmayı ve nihayet daktilo kullanmayı öğrenmek için verdiği mücadeleyi ve bütün bunları sol ayağını kullanarak nasıl yaptığını anlatıyor.
Christy Brown'ın benzer bir biçimde kaleme aldığı Dream All The Days adlı eseri de çok satan kitaplar listesine girmeyi başarmıştır.
Sol Ayağım kitabı ; Christy Brown'ı Daniel Day-Levis'in canlandırdığı,çok başarılı bir filme konu edinilmiştir.

18 yorum:

  1. Filmini seyretmiştim yıllar önce ama çok fazla hatırlamıyorum :( ve çok haklısınız sahip olduklarımızı fark etmemiz gerek... sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmini izlemedim ama kitabı unutmadan bi izlesem iyi olur:) sevgiler:)

      Sil
  2. ya ben bunu ders kitabı olarak okumuştum ama filmi daha güzel kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okulda mecburiyetten okunan kitaplar bende hiç aydınlanma yaşatmıyor:/ yıllarca elim buket uzunere gitmedi bu sebepten:/
      ay yakın zamanda filmini de izliiim ben o zaman yaaaaav:)

      Sil
  3. filmi gerçekten şahane.. sol ayağının yapabildiklerini keşfettiği o düşme sahnesi muhteşem!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay iyice merak ettim ben bu filmi:)

      Sil
    2. Şimdi kitabından çok filmini merak etmeye başladım ben de adını duymuştum ama izlemedim sanırım.

      Sil
    3. :) Daniel Day Lewis burdaki rolüyle en iyi erkek oyuncu oscarını ve BAFTA (Birleşik Krallık oscarı) ödülünü almış! eminim çok güzeldir film!:)

      Sil
  4. 2. kitap bunun kadar etkileyemiyor , bu harikaydı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikinci kitaplar ilki kadar etkili olmuyor genelde:)

      Sil
  5. Mutlu günlerimde mi okumuştum kitabı nedir, sevememiştim o zamanlar. Tekrar dönmek gerek bir ara :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz kasvetli gelmiştir belki de:) bazı kitapları bir zaman sonra farklı bir gözle okumak gerekiyor sanki:)

      Sil
  6. kitabın 2.sini gördüm kitapçıda. onu da merak ediyorum bir ara mutlaka okumalıyım. gerçekten cok etkileyiciydi kitap. sık sık umutsuzluga dusup sonrasında annesının yaklaşımıyla toparlanması.. duygusal.. öyle böyle degıl gercekten duygusal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yaaa pek duygusal! az buçuk tahmin ediyorsun "ne kadar zordur öyle bir durumda olmak" diye ama bu durumu yaşayan bir kişiden neler hissettiğini okumak bambaşka...

      Sil
  7. Bu kitabı defalarca almaya yeltendim ama her seferinde yerine başka bir kitap aldım. Sanırım artık kitabını okuma ve filmini izleme zamanı geldi. Bu aralar motive olmaya ihtiyacım var. İnsanların isterlerse neler başarabileceklerini okumak iyi gelebilir :-)

    Yalnız 23 çocuk olayına takıldım ben. Hangi milletten bu yazar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. azmi gerçekten takdire şayan ama annesinin payı çok büyük bunda!
      yazar irlandalı. 23'ü okuyunca ben de gözlerime inanamadım! çevremde duyduğum rekor sayı 14'tü:) benim bunca teknolojik imkana rağmen (bulaşık, çamaşır makinesi vs) 2 çocukla pestilim çıkıyor:/ bu nasıl bir enerji aklım almıyor!

      Sil
  8. Gerçekten o durumda bile daha sorunlu görebildiği insanlar olmuştu, gerçekten etkileyiciydi.
    Şükür bu olsa gerek...
    Ellerine sağlık canım...<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafama taktığım saçma sapan şeyler için kendimden utandım resmen o bölümde:/
      çok teşekkür ederim canım:)

      Sil