10 Kasım 2015 Salı

Film: X+Y


Yönetmen: Morgan Matthews
2014 İngiltere yapımı
111 dk. 
Dram

Şu aralar İngiliz sinemasından da bir çok film izlemeye başladım. Bunda 3 aylık Londra macerasının da etkisi büyük sanırım:) Aman da bi İngiltere'yi görsem diye hevesim olmamıştı öncesinde, hani turla gidecek olsam ilk tercihim olmazdı. Niye diye sormayın bilmiyorum:) Ama ben çok beğendim oraları ve bildiğin özlüyorum arkadaş! :) Yeşilini, doğasını, insana saygı duyulduğunu ve önem verildiğini hissettiren sistemi özlüyorum!


Hafta sonu geldiğinde, gözümüzün yeşile doyacağı, huzur bulacağımız bir parka gidememek ne acı bir şeymiş ben Londra'daki parkları görünce anladım! Öncesinde de bunun eksikliğini hissediyordum ama canımı bu kadar acıtmıyordu! Onlar da insan, biz de insanız kardeşim, bizim niye öyle parklarımız yok yaa! diye isyanımı da ettikten sonra filmimize geçiyorum tamam:)

Küçük yaşta babasını kaybeden ve annesi Julie'yle yaşayan Nathan, içine kapanık bir çocuktur.

X+Y : Fotograf Asa Butterfield

Matematiğe ilgisi olduğunun fark edilmesi üzerine Nathan'ın özel eğitim alması kararlaştırılır. Kendisi de parlak bir gelecek vaad ederken hastalanan ve her şeyi bir kenara bırakan Bay Humphreys, Nathan'ın öğretmeni olmayı kabul eder.

X+Y : Fotograf Asa Butterfield

Hayatın anlamını matematik üzerine kurgulayan Nathan, matematik olimpiyatlarına katılacak İngiliz takımına seçilmek için Tayvan'daki eğitim ve eleme sınavına katılır.

X+Y : Fotograf Asa Butterfield

Tayvanlı takım arkadaşından da normal bir genç gibi davranmayı öğrenirken adını koyamasa da aşık olduğunu hisseder.

X+Y : Fotograf Asa Butterfield

Filme getirebileceğim eleştiri ise filmin başında yer alan bir trafik kazasıyla alakalı. İngiltere'de öyle bir caddede o tarz bir kaza olacağına pek ihtimal veremedik eşimle!?:/  Nihayetinde, şoförün İngiltere'ye yeni göç etmiş bir Türk olabileceği ihtimali aklımıza geldi de o sahne mantıklı bir hal aldı gözümüzde!:)

Gerçek bir olaydan esinlenen film, gayet yalın anlatımıyla sizi yormadan, bunaltmadan akıp gidiyor. 


14 yorum:

  1. Aha! Bu yazıyı çok sevdim! Neden mi? Ben de oraları şiddetle ve aşkla özlüyorum arkadaş! Çıkıp çıkıp Hyde Park'a gidip bir kahve içip dolaşıp o dolaşma esnasında denk geldiğim bir müzeye girip günümü böyle "tüketmeyi" özlüyorum arkadaş!!!

    11 yaşımdan beri hayalimdi kadere bak 30 yaşımda gitmek nasip oldu hay ben geri dönen aklımı seveyim................. Ne tesadüftür ki Londra'ya gidip döndüğümden beridir İngiliz yapımları dehşet markajımda! Öyle böyle değil bir kısım dizi buldum hatta biri bitecek bu yıl karalar bağladım :D O derece sevdiriyor kendini o memleket...

    Filme gelince tabi ki izleyeceğim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaaaahhhhh aaaahhhhh! Bir Hyde Park olsun bir Regents Park olsun nasıl güzeldiler yaa! Londra'ya varışımın ertesi günü eşim yakında park var oraya gidelim dediğinde mahalle parkı işte diyerek beklenti içine girmedim. Sokağın sonunda bir elektrik kulübesinin yanından dar bir girişi vardı parkın. kapıdan girdim kafamı kaldırdım ve "ALLAH'IM" dedim. Büyülendim, inanamadım! Kendime geldiğimde "mahalle parkı dediğin bu mu yaaa bizde niye böyle mahalle parkları yok" diye resmen böğürdüm eşime!:) Hyde Park ve Regents Park'ı gördüğümdeki tepkimi sen düşün artık!:)
      vaaaaay 11 yaşından beri hayalindi demek! olsun beklentine göre geç olsa da gittin ya!:)
      valla bu kadar seveceğim aklıma gelmezdi! nasip olursa tekrar gitmeyi isterim!:) eşime baskı yapıyorum "benim takatim yok, sen bi master patlatsan, ben de aylıksız izin alsam da, göçsek" diye ama onda da o potansiyeli göremedim henüz pööffff:/
      calendar girls (takvim kızları) diye bir komedi filmi de izledim bak müthiş doğa manzaraları var o filmde de. ha özlem mi giderirsin daha beter özlemin kabarır sinir mi olursun onu bilemem ama:))
      (kısaca özet de geçeyim film hakkında; bir grup orta yaş üzeri kadın, kasaba hastanesinin onkoloji bölümüne, hasta yakınlarının oturabilmesi için koltuk almayı planlarlar ama bütçeleri yoktur. Onlar da pirelli takvimi gibi takvim yaptırıp geliriyle koltuğu almayı planlarlar ama pozları kendileri verecektir:) )

      Sil
  2. Şu aralar bizim evde sürekli film izlendiği için bu filmde izlemek istiyorum. Çocuklar ile birlikte izlenilebilecek tarzda bir filme benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmmm şöyle bi düşüniiim...film daha çok çocuk üzerine odaklı ama kısa da olsa matematik öğretmeninin bunalıma girip içki içtiği, uyuşturucu aldığı sahneler var, bi de annesiyle yakınlaştıkları sahneler var ama çok kısa. gene de çocuklarla izlemeden önce sen önden bi göz gezdir istersen filme canım:)

      Sil
  3. Ben sizin önerdiğiniz filmleri çok seviyorum izlediklerimi hep çok beğendim bu da ilgimi çekti izleyeceğim... devamını bekliyorum bana çok faydalı oluyor, teşekkürler :)

    İngiltere'ye gelirsek; ben yaklaşık 23 yıl önce gittim ve 2 ay kaldıktan sonra vatanım vatanım diye döndüm... ondan sonra da kim gider oraya diye düşünür oldum... ama 2 yıldır filan garip biçimde bir özledim bir özledim anlatamam(!) seyahat programıma aldım yakın zamanda gitmek istiyorum yeniden... benimki biraz tuhaf bir durum kabul ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook mutlu oldum gerçekten Gül Hanım :) bundan sonra daha da şevkle yazarım ki ben:)
      ben de ilk zamanlar zorluk çektim o da çocuklara ne yemek yapsam konusundaydı zira sebzelerin, baklagillerin tadını falan sevmediler, Allahtan burdan tarhana götürmüştüm; hayat kurtardı valla o tarhanalar:) sonra biz türk marketleri keşfettik, onlar alıştı falan derken sevdik ayrılması zor geldi!:)
      ay ne güzel gidin tabi:) bizim için de gezin!:)

      Sil
  4. Ay sevicem ben bu filmi :)

    YanıtlaSil
  5. ben de seveceğim hatta Kerem'le izlesem mi acep , dur bakalım kandırma yolları düşünmeli :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım seversin canım:) niye kandırıyosun ki beraber film izlemeyi sevmiyo mu yoksa?

      Sil
    2. maalesef :D bizim film zevklerimiz uyuşmuyormuş , bir de bu uyuşmazlıkta kendisinin 2 dakikadan fazla aynı yerde oturamaması etkendir , bütün gün bilgisayar başında olup nasıl oturmayı başaramıyor orası da ayrı muamma :D

      Sil
    3. :)) oyyyyy ben çocukların şu halinin tadını çıkarayım o zaman:) ay şu ergenliği atlasak da hiç yaşamasak ne güzel olurdu yaa!:)

      Sil