24 Kasım 2015 Salı

Film: Ernest ve Célestine

Ernest & Celestine : Afis

Yönetmen: Stéphane Aubier
2012 Fransa yapımı
80 dk.
Animasyon

Fransız animasyonundan izlediğim ikinci film bu. İlki ise animasyonsever herkese şiddetle önerdiğim, "izledin mi, nasıl buldun, güzel di mi" demek suretiyle sapık misali insanları sürekli taciz etmeme sebep olan Mutluluğa Boya Beni (Le Tableau) idi:) 2 sene önce izlemiştim sanırım Le Tableau'yu, o zamandan beri dilimde:)  (Sevgili okur sen de merak ettin bu filmi di mi?:) İzle bak!:) Ama sonra nasıl buldun beni haberdar et:))
Neyse gelelim bugünkü konumuzaaaa...

Ernest ve Célestine'e aklımda animasyon izlemek yokken denk geldim, hatta çocuklarla bir animasyon izlemiştik zaten, onlar yattıktan sonra yeşil çay eşliğinde bir Evropa sineması izlemeyi düşünüyordum ama bu filmi görünce de "hmmmm Fransız animasyon... Imdb puanı da iyi, e izleyeyim ben bunu" diyerek açtım:)

Yetimhanede kalan Célestine, yer altında, fareler dünyasında yaşayan ve her bulduğu fırsatta resim yapan şirin mi şirin bir faredir:)

Sürekli anlatılan "Ayılardan dost olmaz. Ayılar düşmanımızdır ve bizi yemek isterler" masalına ise kat-i surette inanmamaktadır.

Ernest & Celestine : Fotograf

Yer üstünde yani ayılar dünyasında yaşayan Ernest ise hayatını şarkı söyleyerek kazanan, parasızlık ve açlık çeken derbeder bir ayıdır.

Ernest & Celestine : Fotograf

Tahmin edeceğiniz üzere ikisinin yolları bir gün kesişir.

Ernest & Celestine : Fotograf

Başlangıçta Ernest, bir farenin dostluğunu istemez fakat şartlar nedeniyle başka çaresi kalmaz Ernest'in.

 Zoraki arkadaşlık gün geçtikçe sıkı bir dostluğa dönüşür ama tabi ki zorluklar onları beklemektedir.

Ernest & Celestine : Fotograf

Çizimler, resimlerden de anlaşılacağı gibi gayet sade ve yumuşak... Anlatım yalın ama etkili...

Kafanızı boşaltmak, güzel bir dostluk öyküsü izlemek isterseniz kaçırmayın derim;)

12 yorum:

  1. Film cok tatli bir seye benziyor :-) belki onu tatli yapan senin yorumundur :D
    Youtube de bulursam izliyim bari :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok essahtan güzel!:) denk gelirsen izle mutlaka:)

      Sil
  2. Animasyon filmler candır yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel yapımlar var gerçekten, çocukların yanında büyüklere de hitap eden!:)

      Sil
  3. Bayılırım animasyonaa^^ uygun bir vakitte izlenecek efendim :)

    YanıtlaSil
  4. bizde animasyon Kerem'den sorulur , ben de izleyemiyorum nedense :D

    YanıtlaSil
  5. Animasyonlar çok vüzel oluyor gercekten. Hele seslendirme de iyiyse super oluyor. Burada da fare cok sevimli gorunuyor. Sirf onun icin izlenir;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben filmleri altyazılı izliyorum, orjinal sesi duymayı seviyorum ama bunun dublajlısına da bakacağım çocuklarla izlemek için. ayyyy o fareyi Elmayra misali sevesim geldi izlerken!:)

      Sil
  6. Animasyonlar çok vüzel oluyor gercekten. Hele seslendirme de iyiyse super oluyor. Burada da fare cok sevimli gorunuyor. Sirf onun icin izlenir;))

    YanıtlaSil
  7. Ayyy ne şeker öyle... İzlenir ki o zaman <3

    YanıtlaSil