19 Ocak 2016 Salı

10. Ankara Kitap Fuarı'nın Ardından...

Hep "güzel indirim yok, gittiğinize değmez" yorumları nedeniyle fuara gitmiyordum, bu sene ise gitsem mi diye düşünürken Aylak Adam'da %50, Sel Yayınlarında uygun fiyatlı kitaplar olduğunu duyunca 2 arkadaşı da ayarttım, kızımı da kaptığım gibi düştük fuar yollarına.

Congressium'a yaklaşınca gördüğüm kuyruk nedeniyle bir gözlerimi belerttim itiraf ediyorum, "Ha-di canım! Bu giriş kuyruğu mu şimdi?" de dedim. Ama kuyruk hızlı ilerledi Allah'tan ve kendimizi fuarın içinde bulduk. İlk önce Odtü Yayınlarının standına uğradık, malum bizimkinin mızırdanmadan gezebilmesi için sus payı lazımdı:) Sonra en çok indirimin olduğu aylak adam standına gittik. Listeme eklediğim 3 kitabı bulamadım ama bu güzelleri aldım ordan.


Sonrasında plansız programsız gönlümüzün çektiği gibi dolaştık en çok %20-%25 indirim vardı bir çok yerde. O yüzden hiç alasım gelmedi. Sonra hedeflerimizden biri olan Sel Yayıncılığa uğradık. %30 indirim vardı ve orda da aradığım 3 kitabı bulamadım. Ama bunları aldım.


Metis'e de uğrayıp "hedef kitap" tespit çalışması yaptım ama sahafları da dolaşacağımızdan dönüşte almak üzere ayrıldık o standdan. Sahaf bölümünde aradıklarımı bulamadım, gerçi adamlara bir şey sormaya da cesaret edemedim bir iki denemeden sonra:/ Hele bir tanesi "Hiç Yoklar" listesi yapmış, asmış!:) Artık ne kadar bezdiyse!:)

Sel Yayıncılığın iki standı varmış aslında onu dönüş yolunda farkettik, kızım artık "çok yorulduuum" türküsünü söylemeye başladığından üstünkörü baktık ona. Belki de uygun fiyatlı kitaplar o standdaydı bilemiyorum.

Metis'e uğrayıp Ayşegül Devecioğlu setini de alınca fuar ziyaretimi tamamladım. Ara Tonlar ve Ağlayan Dağ Susan Nehir vardı aslında listemde ancak 5li set halinde 45 lira olduğunu görünce diğerleri de bonusu olsun dedim:) Aslında Metis'ten alınacak çok kitap vardı ama takdir edersiniz ki %20 pek cezbedici bir oran değil:)



İşte böyle!:) %40-%50 indirim olsa ben elim kolum dolu olarak dönerdim ama buna da şükür:)


16 yorum:

  1. yazı için teşekkürler, gitmek istedim ama indirimlerin güzel olmadığını duyunca ben de gitmek istemedim. internette bile daha ucuz kitaplar. bir tek ortamı güzel o kadar))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. internette olabiliyorsa niye fuarda da olmuyor diye insan ister istemez düşünüyor! üstelik ayağınıza kadar gelmişiz, kargo yok bişi yok! fuara girişte de 2 lira alıyorlar, 10 yaş altına bedavaydı Allah'tan!:) kızım görsün istedim böyle bir ortamı ve aylak adam yayınları sağolsun yaptıkları indirimle beni pek cezbetti:)

      Sil
  2. Aylak Adam yayınları hepimizin en favori standı oldu bu fuarda :) Çok güzel kitaplar almışsın. Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveeeet!:) hem indirim güzeldi hem de çalışanlar pek ilgiliydi, keşke diğer yayınevleri de aylak adamı örnek alsa!
      çok teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  3. Ne güzel bir sürü kitap almışsın, zevkle oku :)

    YanıtlaSil
  4. Yayınevleri daha fazla indirim yapmalı, isyan edelim :D Yine de çok güzel seçimler yapmışsın :)) İyi okumalar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence deee!:) hele fuarlarda insanın hepsini alası geliyor, internetten alırken de iştahın kabarıyor tabi ama dizi dizi önünde durması insanı daha bir gaza getiriyor. Gene iyi mukayyet oldum kendime:)teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  5. Snıf snıf snıf (şey ağlıyorum kıskançlıktan :) Yaaaaaaaa çok güzeller özellikle Sel'in kitaplarına şu aralar takığım. İyi okumalar diliyorum. O hiç yoklar listesine gülüyorum :D :D Tombiş kızında mı geldi fuara? Bir daha beni de çağır o kızı yerim!! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yaaa çok şanslısın bak idefixte ocak sonuna kadar sel yayınları %38 indirimli, bi bak istersen:)
      ay o hiç yoklar listesini görünce bir püskürerek güldüm zaten!:) eveeeet kızım ilen gittim:)) ay gel gel, sen her zaman gel bize!:)

      Sil
  6. Merhaba
    Bende kitap fuarlarına düzenli olarak gitsem de, bu yıl isyan dedim artık. Yani birici elden yayıncıların komik rakamları indirim diye sunmaları bence okuyucu ile dalga geçme işi. İnsanlar internet satıcılarındaki indirimleri görünce bu adamlar nasıl böyle bir indirim yapamaz diye düşünüyor. Aslında kitap blogları camiyası olarak bu konuda bir kampanya başlatılabilir. Sosyal medaya da duyuruları yapılabilir. Yayın evleri resmen fuarlara gelen okurları kazıklama düşüncesindeler. Metis setini nette daha ucuza bulabilirdiniz, oradan almasaydınız keşke. Fuar deyince gidiyorum neyse, keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:)
      insan sorguluyor ister istemez internette oluyor da fuarda niye olmuyor diye:/ kızıma fuar ortamını gösterme gayesi ve aylak adamın indirimi olmasa ben de gitmezdim muhtemelen:/ aslında aylak adam haricindeki tüm kitapları internetten daha ucuza alacağımı biliyordum ama aldım gene de:)
      çok teşekkür ederim yorumunuz için, sevgiler:)

      Sil
  7. Ankara kitap fuarı ile aynı zamanda Çukurova kitap fuarı oldu. Ben de ona gittim. Kitap almaya niyetim yoktu çünkü hem indirimler azdı hem de evde okunacak çok kitabım vardı. Buna rağmen iki günlük fuar gezimden 20 kitap alarak döndüm. Kendimi şöyle avutuyorum: aldığım bütün kitaplar ya %50 indirimliydi ya da 5-10 liralık kitaplardı. Tabii yayın evleri daha çok indirim yapsaydı daha çok alırdım.,

    Seçtiğin kitapların hiçbirini okumamışım. Kitap yorumlarını sabırsızlıkla bekleyeceğim. Eğer beğenirsen ben de okuma listeme ekleyeyim. Keyifli okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fuarın hakkı verilse keşke! büyük yayınevleri daha çok indirim yapsalar da gönlümüzdeki her kitabı alabilsek... Baya indirimli almışsın sen, bence hiç pişmanlık yaşama:) ha okunmamış kitapların durdurulamayan tırmanışı insanı tedirgin ediyor ama napalım okuma aşkı da alma aşkını tetikliyor, yapacak bişi yok:)
      ay hepsini hemen okumak istiyorum ama mümkün değil tabi:) daha çok boş vakit olsa keşke...
      sana da keyifli okumalar olsun:)

      Sil
  8. Steiner'in Hikayesi benim de bekleyenlerimin arasında var. Toni Morissson'u ve Ağlayan Dağ Susan Nehir'i de merak ediyorum, yorumunuza göre bakarım artık :) iyi alışverişler olmuş, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üçünü ben de çok merak ediyordum, umarım tez vakitte okuyabilirim:)
      teşekkür ederim, size de keyifli okumalar:)

      Sil