15 Ocak 2016 Cuma

Film: Bir Ayrılık (A Separation)

Yönetmen: Asghar Farhadi
2011 İran yapımı
Dram
123 dk.

Gözlerindeki Sır'ı çok beğenince Imdb 250 listesinden en iyi yabancı film oscarı alan filmler listesine kaydım:)

İran yapımı bu film, 2011 yılında oscar almış. 61. Berlin Film Festivali'nde de en iyi film dalında altın ayı (bu ödülü alan ilk İran filmiymiş), en iyi aktör ve aktrist dallarında gümüş ayı kazanmış.

Bol ödüllü bir filmle karşı karşıyayız:)


Film, Nader ve Simin'in boşanma davalarıyla başlıyor. Küçük bir oda, hakimin karşısında Nader ve Simin...

Bir Ayrilik : Fotograf Asghar Farhadi, Leila Hatami

Her şey yolundadır aslında, Simin kocasından memnundur ancak 11 yaşındaki kızları Termeh'in İran'da büyümesini istemediğinden  yurtdışına gitme planları vardır.

Bir Ayrilik : Fotograf Asghar Farhadi, Sarina Farhadi

Ancak Nader, alzheimer hastası babasını bırakmak istemez.

Bir Ayrılık Resimleri

Sonunda Simin resti çeker ve annesinin evine yerleşir. Bir yandan da kızını gitmek için ikna etmeye uğraşır.

Bir Ayrilik : Fotograf Asghar Farhadi, Leila Hatami

Simin gidince, Nader babasının bakımı için, çok dindar bir kadın olan ve kocasından gizli bu işe başvuran Raziye'yi tutar. 

Bir Ayrilik : Fotograf Asghar Farhadi, Sareh Bayat

Ve film hareketlenir:)

Hareketlenir derken bol aksiyon yok tabi ki filmde genel anlamda. Sadece "haa tamam bu böyle olacak, bu da böyle diyecek, oldu bitti" diye düşünürken başka mecralara kaydı olaylar. Yoksa genel anlamda sakin ilerleyen bir film.

Bu noktadan sonra zaten filmin ana ekseni ayrılık da olmuyor. Ayrılık kararının insanların yaşamlarına yansıyan farklı etkilerini görüyoruz aslında.

Yalnız filmin sonu, beni çok tatmin etmedi. Yani genel olarak sanat filmlerinde olan "her şey de devletten beklenmez azcık da siz kurgulayın" vardı. Heyecan dorukta beklerken jenerik aktı, müzik girdi ve ben umutsuzca bekledim!:) Ta ki jenerik bitip de ekran kararana dek:)

Oyunculuklar ve senaryo anlamında gayet başarılı ancak mutlu ya da mutsuz "kesin" bir son istiyorsanız filmi sevmeyebilirsiniz...

20 yorum:

  1. Bir, bir buçuk yıl önce izlemiş ve tesadüfe bak o zaman bloğumda paylaşmıştım. Sonra tüm bloğu silince o da silinmişti:))) Ben özellikle din, iman diyen kadının nasıl yalan söylediğini hiç unutmuyorum, yani adam erkek diye az kalsın bakmayacak ölümüne sebep olacaktı....nihayet birisi çıkmıştı yalan yere yemin etmem diyerek...adam için beni itti filan demişti halbuki adam onu itmemişti sırf kan parası için....düşün adam yere düşmüş ölecek karı telefonu açmış Alo fetva hattını arıyor, bu adama dokunayım mı, dokunmayayım mı diye...şeriat nasıl bir şey bilmeyenler mutlaka izlemeli...
    Sevgiler:)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. ibretlik sahneler var gerçekten! ben en çok 'tamam yalan söyle, git Kur'an'a el bas, günahı bana" kısmına kopmuştum! din şu bu bir yana mesele insan olabilmekte...
      sevgiler:)

      Sil
  2. Ben bu filmi hep görüyorum en iyi iran filmleri falan diye listelerde ama pek konusu cezbetmemisti.. sen biraz daha anlatınca izlenebilir gibi geldi.. majid majidi'nin filmleri guzel oluyor, ağır dram :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. hmmm tamamdır!:) ama ağır drama kendimi hazırlayıp izliyorum ben!:) bi hazırlayayım önce:)

      Sil
  3. Seyretmediysen Turtles Can Fly şiddetle tavsiyemdir... Ciğerin deşilecek ama muazzamdır! About Elly ona keza :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. ay evet dr. coffee de önermişti onu, ama izlemeye korkuyom yaaa!:/ etkilenirim, niye bu böyle oldu diye günlerce dolanırım diye çok korkuyom:/ ama izlicem müsait bi zamanda:) about elly yi hiç duymamıştım ona da bakiim;)

      Sil
    2. Hep öneririm kamlumbagalar da uçar'ı :D
      Cokcok agir dram, filmin başından başla ağlamaya.. üstüne bi iki sey de okuyunca film hakkında daha cok sevmistim.. about elly'i de cnbc-e de görmüştum biraz.. iran sineması guzel yaa :) sadık hidayet de güzel :)

      Sil
    3. aaayyyy deme öyle yaaa, başından ağlayacaksın diyosun demek! çok tırstım, ay ağır dramları yüreğim kaldırmıyo, hele ki anne olduktan sonra bana bi haller oldu, iyice soğukkanlılığımı yitirdim, sulugöz oldum:/ ama cesaretimi toplicam yaaa tamam! en kısa zamanda izlicem bunu ve about elly'yi!

      Sil
  4. piki tamam , iran sineması , bir de buradan deneyelim :D

    YanıtlayınSil
  5. Hiç İran filmi izlemedim. İzlemeli diyeceğim de sanat filmiyle başlamayayım, zaten durağan filmlerde mahvoluyorum :D

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. bu çok çok ağır bir film değil aslında ama bol aksiyon, macera olsun dersen sevmeyebilirsin:/ iran sineması kültürümü geliştirmeye çalışıyorum ben de:)

      Sil
  6. Daha önce görmüştüm ama izlememiştim teşekkürler.

    YanıtlayınSil
  7. Tv'de iki kere seyrettim bu filmi, çok başarılı ve etkileyici bulmuştum... sevgiler:)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. aaa tv de denk gelmemişim hiç, kesinlikle başarılı bir anlatım, sonu da belirsiz bitmeseydi içim daha çok rahat edecekti:)
      sevgiler:)

      Sil
  8. Bir Ayrılık, güzel bir film. Gerçi İran'ın daha güzel filmleri olduğu halde siyasi boyutundan dolayı (İran'daki durumu beğenmeyip göç etmek isteyen bir kadın vs.) bu filmin batı tarafından çok reklamı yapılmıştı.

    Her neyse.. İran filmi seviyorsanız, son altyazı çevirimiz olan "Kızrlar Bağırmaz!"ı tavsiye ederim.

    http://www.yenikaynak.com/sss-kizlar-bagirmaz.html

    İyi günler.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. İran sinemasını tanımaya çalışıyorum aslında:) tavsiyeniz için çok teşekkürler, izleyeceğim:)

      Sil
  9. Salam. Bu filmi izləmişəm tv kanalında amma oscar aldığını bilmirdim. :)

    YanıtlayınSil
  10. Filmin sonunda aynı duyguları hissetmişiz bir müddet ekrana baktıım baktıımm devamı gelir mi diye baktım film kesiliverdi.Dedim acaba bizim izlediğimiz sitede mi sıkıntı var ama o da yok :D Meğer film ciddi ciddi bitmiş ve kesin bir sonu olmamış :D

    YanıtlayınSil