11 Ocak 2016 Pazartesi

Film: Gözlerindeki Sır ( The Secret in Their Eyes)

Gözlerindeki Sir : Afis

Yönetmen: Juan J. Campanella
129 dk.
2009 İspanya-Arjantin ortak yapımı
Dram

Bir ara, ki bu 2015'in sonlarına tekabül eder, film izleme potansiyelimiz takdire şayandı:) 1,5- 2 hafta boyunca 7 film izlemişiz... Bazıları için küçük olabilir ama bizim için büyük bir adım:) Çocuklar erken yatmış, hastalık neyim olmamış demek ki:) Uzun bir aradan sonra bu potansiyele ulaşınca gözlerim yaşardı, takdir ettim kendimizi:)

Zira ben bunu en son çocuklar doğmadan evvel yaşamıştım sanki:) Bolca boş vaktin olduğu, aklının sürekli çocuklarda olmasının nasıl bir şey olduğunu bilmediğim, gece geç yatıp 50 defa da kalkmama rağmen hafta sonu dahi olsa sabahın erken saatlerinde ayaklanmam gerekeceğini tahayyül edemediğim zamanlar...:)

Arka arkaya bu kadar film izlemeye alışmamışım tabi, yetiştiremedim yazıları, yarım yamalak bana yazmam gereken şeyleri hatırlatan notlar alıp taslaklara atmışım. Üşenmeyeyim de bir el atayım taslaklarıma artık dedim:)

Daha fazla ertelemeye kıyamadığımdan, Imdb 250 listesinde 135. sırada bulunan Gözlerindeki Sır'ı paylaşmak istedim öncelikle.

Adliyede sorgu müfettişliği yapan Benjamin Esposito, emekli olmuştur ve 20 yıl önce baktığı ve onu çok etkileyen bir davaya ilişkin roman yazmaya karar verir.

Gözlerindeki Sir : Fotograf Juan José Campanella, Ricardo Darín, Soledad Villamil

Dava, tecavüze uğradıktan sonra öldürülen genç bir kadına ilişkindir.

Romanına nereden başlayacağını bilemeyen Benjamin, eski iş arkadaşını ziyarete gider. 

Gözlerindeki Sir : Fotograf Guillermo Francella, Juan José Campanella, Ricardo Darín

Davaya ilişkin detayları hatırlamaya çalıştıkça da kendi hayatını, yaptığı yanlışları, tercihlerini sorgular.

Gözlerindeki Sir : Fotograf Juan José Campanella, Pablo Rago, Ricardo Darín

Film, bir günümüz bir de geçmişe yapılan dönüşler şeklinde ilerlemekte.

Gözlerindeki Sir : Fotograf Juan José Campanella, Ricardo Darín, Soledad Villamil

Sonu ise çok etkileyici, vurucu!

Bu arada film, 2009 En İyi Yabancı Film Oscarını da almış.


Not: Başrol oyuncusu Nihat Doğan'la Ali İhsan Varol karışımı değil mi sizce de? Yoksa ben mi uyduruyorum?:)

10 yorum:

  1. Ya valla komplekse kapılacağım, senin kadar filme gidemiyorum, son Yıldız Savaşları'nı saymazsam (daha çok yeni gittim) en son gittiğim film Tenten'di. (3 boyutlu olduğundan film sırasında bir de migrenim tutmuştum)ondan önce galiba Zülfü Livaneli'nin Veda'sına gittim. (çok beğenmiştim ikisini de) pek sinemaya gidemiyorum üşeniyorum:((
    Filmin sonunu çok merak ettim...Oscar aldığına göre bayağı iyi olmalı..
    Çok teşekkürler tanıttığın için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben de sinemaya ne zamandır gitmiyordum geçen hafta çocukları kayın valideme bırakıp nadide hayata kaçtık. Yılda 1 defa yapıyoruz bunu:) 1 defa da tiyatroya kaçabilirsek ne ala:)
      filmleri evde, çocuklar uyuduktan sonra (evde belli kurallar var zira, çocukların belli bir süre çizgi film hakları haricinde tv açmıyoruz)internetten izliyoruz, hatta 1 saat izleyip gerisini sonraki günlerde tamamlıyoruz falan:)
      Ama ne yalan söyliiim evin rahatlığı da bi başka oluyo, sinemada istediğin vakit durdurup ay bi çay koyiim da geliim diyemiyorsun misal:) ya da arkandakinin huzursuz bacak sendromu veyahutta yanındakinin hunharca mısır yemesi nedeniyle rahatsız olma ihtimalin yok ki güzel bişi:)
      Ayyyy filmin sonu muhteşem!:)
      Ben teşekkür ederim katkın için, sevgiler...:)

      Sil
  2. İmdb'nin ilk 250 filmini izleme projem olduğu için bu filmi de izleyeceğim. Sen beğendiğine göre izleme sırasında önlere alabilirim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım sen de beğenirsin, yorumunu sabırsızlıkla bekliyorum;)

      Sil
  3. 4-5 yıl önce izlemiştim, sonu şok edici filmlerdendi. hala unutamam. hatta tekrar bile izlenilmeli))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle! böyle şok edici, "hadi yaaa" dedirten sonlara bayılıyorum!:)

      Sil
  4. Bu filmi izlemiştik sanki Eylem ablamla, ama sonunu hatırlayamıyorum :D Ayrıca başrol kesinlikle Nihat Doğan, yok böyle bi benzerlik :D

    YanıtlaSil
  5. izledik bunu :D evet bence de ufaktan bir andırma durumu var hatta karizması olmasa diye konuşmuştuk :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözlerimi kısıp "yaaa birine benziyo bu" derken bi anda şimşekler çaktı bende:)) ben bayaa benzettim ya:)

      Sil