20 Ocak 2016 Çarşamba

MARSLI- Andy Weir



415 sayfa
İthaki Yayınları
Çeviri: Emre Aygün

"O dünyanın en ünlü adamı, sorun şu ki dünyada değil!"

Bir kitabın gel beni oku demesi için böyle bir tanıtım ya da giriş yeterli bence! :)

O yüzden Marslının kapağı gayet cezbediciydi benim için!:)

Mark Watney, Nasa'nın Mars'a gönderdiği 6 astronottan biridir. Marstaki görevlerinin 6. gününde bir fırtına çıkar ve Mark yaralanır, baygın bir şekilde rüzgar tarafından sürüklenir.

Arkadaşları Mark'ın kötü bir şekilde yaralandığını görürler ancak fırtına yüzünden ona ulaşamazlar. Kuvvetli rüzgar nedeniyle araçlarının devrilme riski olduğundan acil kalkış yapmak zorunda kalırlar ve Mark'ı arkalarında bırakarak dünyaya doğru yol alırlar.

Arkadaşları, Nasa'dakiler, ailesi ve hatta tüm Dünya Mark'ın öldüğünü düşünür, ancak Mark hayattadır ve maceralı günler onu beklemektedir.

Aslında kitaba başlarken Mars'ta tek başına kalmış bir karakterle kitap ne derece sonuna kadar sürükleyici olabilir acaba diye tereddütlerim de vardı. Bir karakter ve koca gezegen...

Tek kişilik oyunlarda seyirciyi bağlamak ne kadar zorsa tek karakterle okuyucu bağlamak nasıl olur diye düşünmeden edemedim başlarda. Neredeyse kitabın ortalarına kadar sadece Mark ve hayatta kalma mücadelesini okuyoruz; sonrasında Nasa ve Mark'ın ekip arkadaşları dahil oluyor olaya.

Kitap çok esprili bir dille yazılmış, gerçekten Mars'ta mahsur kalmış biri böyle esprili bir şekilde olaya yaklaşabilir miydi bilmem ama benim açımdan okuması güzel oldu:)

Yazar 15 yaşından beri programcılık yapıyormuş, oyunlar hakkında pek bir bilgim olmasa da Warcraft II yi geliştiren programcılardan biriymiş ve fizik, kimya bilgisi de oldukça yerinde!

Her problem karşısında kahramanına gayet parlak çözümler buldurması ve bunu sağlam mantıklı açıklamalarla yapması takdire şayan.

Ama itiraf etmeliyim ki bazı yerleri kavramakta  zorlandım. "Dur bakiim bu niye böyle olmuş? Hmmmm demek bunla bu böyle bi tepkimeye yol açıyormuş, dur doğru mu anlamışım bi daha okuyayım" dediğim ve tekrar tekrar okuduğum yerler oldu.

Yalnız bu kadar teknik açıklamalara ve tekrar tekrar okunsa bile hala anlaşılamayan kısımlara rağmen kitabı sıkılmadan okuyabilmem gerçekten çok şaşırtıcıydı benim açımdan!

Kitabın Matt Damon'lı kapağından sonra filminden haberi olmayan kalmamıştır herhalde:)



 Kitabından aldığım keyif ve heyecanı filminden de alabilecek miyim merak içindeyim:) 

Altı Çizilenler:

"Bugünün çoğunu dışarıda iletişim tertibatının kalıntıları arasında geçirdim. Gerçekten üzücü bir manzaraydı. Dünyaya doğru bağırsam daha büyük başarı elde ederim. "

Kitap Tanıtımından:

Goodreads okurlarına göre 2014'ün En İyi Bilimkurgu Romanı! Altı gün önce, Mark Watney Mars'a ayak basan ilk insanlardan biriydi. Şimdi ise, orada ölmesi neredeyse kesin.

"Çok uzun zamandan beri okuduğum en iyi kitap. Zeki, eğlenceli ve gerilim dolu. Marslı, bir romandan isteyebileceğiniz her şeye sahip."
-Hugh Howey, Wool serisinin yazarı-

"Sürükleyici… Defoe'nun Robinson Crusoe'su sanki daha zeki biri tarafından yazılmış gibi."
-Larry Niven, Hugo, Nebula ve Locus ödüllü Halka Dünya romanının yazarı-

"Bu kitap tam da benim gibi okuyucuların seveceği türden."
-John Scalzi, Yaşlı Adamın Savaşı serisinin Hugo ve Locus ödüllü yazarı-

"Andy Weir'in yazdığı Marslı şimdiye kadar okuduğum en iyi bilimsel bilimkurgu romanı. Bu romanı -başka bir kitap hakkında hiç böyle bir şey söylemedim- edebi anlamda da elden bırakmak mümkün değil." 
-Dan Simmons, Hugo ödüllü Hyperion serisinin yazarı-

"Marslı aklımı başımdan aldı!"
-Ernest Cline, Başlat romanının yazarı-

"Aksiyon ve uzay macerasının kusursuz bir karışımı."
-Library Journal-


12 yorum:

  1. Filmi izlemiştim çok beğenmiştim eminim ki kitap daha da güzeldir teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmi çok merak ediyorum ben de, genelde kitaplar daha güzel oluyor beklentimi çok yüksek tutmamaya çalışıyorum o yüzden:) sevgiler:)

      Sil
  2. Yazın aldım ve rafa koydum hala okuyacağım :( Matt Damon'lu kapaktan ziyade diğerini tercih ederim o var zaten bende de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başlasan hemen bitirirsin:) kesinlikle ben de eski kapağı tercih ediyorum, hayır matt damon'a karşı gayet nötrdüm ama bu kapaktan sonra gıcık olmaya başladım!:)

      Sil
  3. Filmini izleyip bloğuma yazmıştım. Kitabına görünce hemen geldim :) Filmi de çok güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz:) filmini tez vakitte izlemek şart oldu:)
      sevgiler:)

      Sil
  4. Filmini izledim, kitabını okumamıştım. İlgimi çekense kitabın yazarının bir blog yazarı olmasıydı. Marslı'yı bölüm bölüm blogunda yazmış ve talep üzerine e-kitap haline getirmiş. Sonra da gerisi gelmiş... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabın önce e-kitap olarak yayımlandığını biliyordum da andy weir'in blog yazarı olduğunu bilmiyordum. helal olsun valla, adam ilk kitabıyla baya hayran kazandı, çıtayı yüksek tuttu:) bir sonraki kitabında işi zor:)
      sevgiler:)

      Sil
  5. Kitabı okumayan biri olarak filmine bayılmıştım ama maalesef kitabı okuyanlar filmini beğenmiyor. Gerçi her zaman öyle olmaz mı :-)

    YanıtlaSil
  6. megenmene cok sevındım canımm emın ol fılmını de seveceksın o kadar senkronıze gıtmış kı benı hayal kırıklıgına ugratmadı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay hep kitaptan yana olurum ama bakalım:) gerçi kitabın kapağındaki koca matt damon baskısından sonra kendisine bir antipati geliştirmeye başladım, o sebepten yanlı izler miyim filmi diye de düşünmüyor değilim hani:)

      Sil