22 Ocak 2016 Cuma

Film: İçimdeki Yangın (Incendies)

İçimdeki Yangın : poster

Yönetmen: Denis Villeneuve
2010 Kanada yapımı
123 dk.
Dram

Bu filme nasıl ulaştım hatırlamıyorum, ımdb, en iyi yabancı film oscarı derken bir şekilde denk geldim ve izledim...Haftasonu bir şeyler izleme gayesinde olanların aklına bu filmi düşüreyim de böğürlerine bir öküz oturtayım diyerek de yazmaya karar verdim:)

Nawal Marwan, ikizleriyle birlikte Kanada'da yaşayan Lübnan asıllı bir göçmendir. Nawal'in aynı zamanda yanında çalıştığı ve aile dostları olan noter, Nawal'in ölümüyle birlikte vasiyetini de açıklar.

İçimdeki Yangın : photo Denis Villeneuve

Nawal, ikizleri Simone ve Jeanne'dan hiç tanımadıkları babalarını ve abilerini bulmalarını ister. Onlara verilmek üzere hazırladığı birer mektup vardır. Bu mektuplar sahiplerine ulaşınca ikizler bir mektup daha alacaklardır annelerinden...

İçimdeki Yangın : photo Denis Villeneuve

Simone, bu vasiyeti saçma bulur ve geçmişi araştırmayı reddeder. Ancak Jeanne, annesinin vasiyeti üzerine Lübnan'a doğru yola çıkar.

İçimdeki Yangın : photo Denis Villeneuve

Filmde, Jeanne'ın annesini tanıyan birilerine ulaşma ve gerçekleri öğrenme çabalarının yanı sıra geçmişe yapılan dönüşlerle Nawal'in yaşadıklarını da eş zamanlı izliyoruz.

Içimdeki Yangin : Fotograf Mélissa Désormeaux-Poulin

Ve savaşın acı yüzünü görüyoruz...Yerle bir olan şehirler, yakılan köyler, tecavüzler...

Filmde bunlar insanın gözüne sokulmuyor yani şöyle diyeyim olay anları çekilmemiş, yalnız her şey olup bittikten sonraki manzara da insanın içini gayet yakan cinsten...

Ve filmden çok etkilendiğim iki replik:

"Çocukluk insanın boğazına oturan bir yumru gibidir. Kolay kolay yutulmaz."

"Bir artı bir hiç bir eder mi Jeanne?"

18 yorum:

  1. Ay zaten gündemlerden dolayı zaten öküz kalkmıyor bir türlü, sende yapmasaydın iyiydi hahaha :)
    Teşekkürler paylaşım için ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) yaa insannın böğrüne öküz oturtuyor ama güzel film! paylaşmasam olmazdı:)
      ne demek reca ederim:)

      Sil
  2. İzlenecekler listesine aldım;)

    YanıtlaSil
  3. Sonunda hıçkıra hıçkıra ağladığım bir film. Benim için bir numaradır!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. offfff çok fena şok yaşadım ben de! elim ayağım bi çözüldü, bakakaldım öylece:(

      Sil
  4. Bu aralar canım hiç dram izlemek istiyor. Ama bazı dönem canım dram çeker. O günlerde o zaman belki izleyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman diyim canın çekmiyosa hiç izleme sakın zira sarsıcı bir film!

      Sil
  5. "Bir arti bir" olayini anlayinca cok fena aglamistim. Cok farkli ve harika bir filmdi. Eline saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. offff çok fenaydı orası yaa! bir de köye dönerkenki minibüs sahnesinden çok etkilenmiştim, gözlerim dolmuştu, tek başıma izlesem hönkür hönkür ağlardım da!
      teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  6. Konu itibariyle izlemeden sevdim filmi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa sen nasıl bulacaksın acaba?:) kaplumbağalar da uçar kadar var mı bilmiyorum ama beni baya sarstı bu film:/

      Sil
  7. Sonu şaşırtıcı biten mükemmel bir filmdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonunda öldürücü darbeyi indirmişler gerçekten:/

      Sil
  8. Ben bu tip filmleri çok seviyorum.Sizi yeni buldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz:) o zaman izlemelisiniz bu filmi de:)

      Sil
  9. temam , alıyoruz notumuzu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zamanlamayı iyi ayarlayalım ve de kendimizi hazırlayalım yalnız:)

      Sil