25 Aralık 2015 Cuma

Film: Babam İçin (In The Name of Father)

Babam Için : Afis

Yönetmen: Jim Sheridan
1993 İngiltere-İrlanda yapımı
133 dk.
Dram

Imdb 250 listesini incelerken dikkatimi çekti bu film; hem gerçek bir olaydan esinlenmiş olması hem de Daniel Day Lewis etkisi nedeniyle izleyeyim ben bunu dedim:)

Gerry Conlon, ülkesinde çatışan İngiliz ve IRA askerlerinin gölgesinde yaşamını sürdürmeye çalışan İrlandalı bir gençtir. 

Babam Için : Fotograf Daniel Day-Lewis, Jim Sheridan, Pete Postlethwaite

Gerry'nin ele avuca sığmayan kişiliği ve kötü bir yaşam tarzı sürmesi nedeniyle ailesi onu Londra'daki teyzesinin yanına göndermeye karar verir. 

Babam Için : Fotograf Daniel Day-Lewis, Jim Sheridan

Gerry yanlış zamanda yanlış yerde bulunması nedeniyle Londra'daki bir barın bombalanması olayının faili olarak arkadaşlarıyla birlikte gözaltına alınır.

Babam Için : Fotograf Daniel Day-Lewis, Emma Thompson, Jim Sheridan

Onun için endişenelen babası İrlanda'dan Londra'ya gelir ve Gerry'nin teyzesi ve çocuklarıyla birlikte o da "terör örgütüne yardım ve yataklıktan" gözaltına alınır.

Mahkeme süreci, sorumluların cezalandırılmasını isteyen kamuoyunun vicdanını rahatlatacak şekilde sonuçlanır.

Müebbet hapse mahkum olan Gerry'nin babasıyla birlikte yatacağı hapishane günleri başlar.

Suçsuz yere hapiste geçen 15 yıl...

İnsanın hayatının nasıl da bir anda ters istikamette akabileceğini gösteren güzel bir film!

Imdb 250 listesinde de 186. sırada, izleyiniz efenim;)

8 yorum:

  1. İmdb listesine ben de göz atarım film ararken ama bu film hiç dikkatimi çekmemişti teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de tesadüf oldu, güzel oldu:) rica ederim umarım beğenirsiniz:)

      Sil
  2. ben de geçen sene arşive koyup izlememiştim hatırlattığın iyi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay izle izle, bakalım sen nasıl bulacaksın?:)

      Sil
  3. Şahane kadrosu olan şahane bir film. Sen de özledin bakıyorum fahri memleketimizi iyiden iyiye ;) (düşük cümlem affola :)

    YanıtlaSil