11 Aralık 2015 Cuma

Film: Kiracı (Kemal Sunal Filmleri Varan 1)


 Yönetmen: Orhan Aksoy
1987 yapımı
Eser: Sulhi Dölek
Senaryo: Orhan Aksoy
86 dk.
Dram

Geçenlerde eşimle konuşurken, benim Hababam Sınıfı, Davaro, Tosun Paşa gibi bilindik komedi filmleri haricinde Kemal Sunal filmlerini izlemediğim ortaya çıktı. Daha doğrusu ya bölük pörçük izlemişim ya da hiç izlememişim. Offf ne büyük ayıp dedim kendi kendime. Eşim getirdi Kemal Sunal arşivini, peyderpey izleyelim dedik.


Kemal Sunal'ın 12 Eylül döneminde yarım bıraktığı üniversiteyi, (Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü)1995 yılında bitirdiğini ve ardından yüksek lisansını "Tv ve Sinemada Kemal Sunal Güldürüsü" isimli teziyle yaptığını biliyor muydunuz?


Ben çok şaşırdım ve merakımı celbetti, bu tezi nasıl okuyabilirim diye araştırırken tezin, aynı isimle Sel Yayınları'ndan çıkmış 128 sayfa baskısı olduğunu öğrendim. Baktığım kitap sitelerinde geçici olarak temin edilemiyor, tükendi falan yazıyordu. Ama az daha araştırınca pdf formatına da ulaştım tezin!:) Kemal Sunal'ı kendi dilinden okumak, irdelemek eminim çok keyifli olacak, okumak için sabırsızlanıyorum!:)

Tv Ve Sinemada Kemal Sunal Güldürüsü

Elimizde olan arşive gelince;


Bizdeki seri 24 filmden oluşuyor. 


Kiracı'dan başlamak istedim ben.

Filmimizin konusuna gelince...

Kerim, maddi sıkıntılar yaşayan, ev sahibiyle de sürekli kira artışı yüzünden takışan ve bu sebepten ev değiştirmek zorunda kalan gariban bir memurdur. 



Evli ve 3 çocuk babası Kerim, iş arkadaşı Sühendan'a da aşık olur bu arada. Sühendan ona ev bulmasında yardım eder ancak dönemin ev sahibi profili fazla değişkenlik göstermemektedir. Nitekim taşındıktan kısa bir süre sonra yeni ev sahibiyle de problemler yaşayacaktır Kerim.



Film çok güzel sosyolojik mesajlar içermekte. Mesela ev bulamamaktan bunalan Kerim'in arkadaşına gecekondu mu diksem diye sorması üzerine arkadaşının "yapamazsın ki çünkü sen İstanbullusun, taşralı olsaydın hemşehrilerinin yanına giderdin, onlarla elbirliği içinde gecekondu dikerdin" demesi dönemin toplumsal yapılanmasını, ilişkilerini açıkça gözler önüne seriyor sanırım...

Ayrıca çocukluğumdan hatırladığım masa sandalye, koltuk takımlarını görmek de çok değişik hisler yaşattı bana...

Geçim sıkıntısı, ev arama çabaları ve bu uğurda yenilen kazıklardan iyice bunalan Kerim, aklına nasıl mukayyet olur izlemek isterseniz buyrun efendim:)

13 yorum:

  1. Yeşilçam'in bazi filmleri sosyal mesaj/toplumsal irdeleme açısından dehşet oluyor :-)
    Kemal sunal zaten gönlümüzün biricik'i :-) komedi/dram karışımı gibi filmleri biraz da..
    Ben de bi ara sener şen filmlerine takmıştım, lakin komite tekrar hortlayinca askıya aldim :(
    Film koleksiyonunu bir yerden toplu mu aldin yoksa tek tek biriktirdin mi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle! çocuk gözüyle anlayamadığın şeyleri şimdi anlıyorsun vaaayyy beee o yıllarda böyle yapımlar da mı varmış helal olsun diyosun:)
      yaaa evet rahmetli ne güzel işler yapmış...
      kemal sunal bitsin şener şen filmlerine de el atabilirim bak iyi dedin:)
      yok canım toplu satılıyo bunlar. d&r da var hatta. kemal sunal box set diye geçiyo.

      Sil
  2. Arşiv muhteşemmiş! Bayıldım :D Ben de çok bilinen filmleri dışında, diğerlerini pek izlemedim. Belki ilerde... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. el altında olması iyi oluyo hakkaten:) internet vardı yoktu,film yüklendi yüklenmedi derdin olmuyo:)
      vaktin olunca izlersin sen de:)

      Sil
  3. En en sevdiğim filmi bu rahmetlinin. Boynu bükük küheylan diğer favorim sonrasında yakışıklı ve kılıbık... Ancak hemen hemen her filmi es geçilmeyecek kadar güzel..Hiç sıkılmadan oturur izlerim filmlerini, terapi gibi :) Çocukluğumdan kalan tek miras bana, ne mutlu ki nesiller sonramıza bile kalacak kadar değerli ve özel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir nesil için çocukluk denince akla ilk gelenlerden kemal sunal...ne güzel filmler çekmiş, ne değerli işler yapmış rahmetli...yıllar geçse de unutulmayacak, eskimeyecek...

      Sil
  4. Ne şanslısın ben de buaralar internetten izliyorum sürekli. Çocukluğumun vazgeçilmezi nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah gani gani rahmet eylesin... insan izlerken tuhaf bir sıcaklık hissediyor yüreğinde değil mi?:) hemen çocukluğunu hatırlıyorsun...

      Sil
  5. Gökte ararken yerde bulmak diye, tam da aranan ve satışı tükenmiş bir kitabın Pdf'sini bulmaya denir :)
    Benim başıma de gelmişti de bir kaç kere sevinçten manyak olmuştum. ama benim bulduğum kitaplar nadir sahafta çok pahalıya satılıyordu, sevinmekte haklıydım yani :)
    Kemal Sunal, hem okunur hem izlenir valla...
    Çok seviyorum filmlerini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa evet nasıl mutlu oldum var yaa!:)
      ay sahaflarda bazı kitaplar ciddi pahalı oluyor yav! iyi denk gelmiş sana da:))
      okuması da izlemesi de ayrı bir keyif gerçekten...

      Sil
  6. ay valla mı ne ilginç okumak isterim ben de bi araştırayım nette taam :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel filmlerdi ya ben çok severim Yeşilçam'ı ve tabi Kemal Sunal'ı da. Herhalde tüm filmlerini 3-5 kere izlemişimdir hala da görünce izlerim.

    YanıtlaSil