4 Aralık 2015 Cuma

Film: Aşk Mektubu (Love Letter)


File:LoveLetterposter.jpg

Yönetmen: Shunji Iwai
1995 Japonya yapımı
117 dk.
Dram

İzlediğim ilk Japon filmi bu! "Japon filmi de hiç izlemedim, bir bakayım nasıl oluyormuş" diye özellikle aratmamıştım aslında, film seçerken gözüme takıldı, afişi çok hoşuma gitti, e ımdb puanı da 8 olunca "daha ne duruyorum?" dedim:) 

Hiroko Watanabe nişanlısı Itsuki Fujii'yi bir dağ tırmanışı sırasında kaybetmiştir. Ölümünün 2. yılında gerçekleştirilen anma töreninden sonra Hiroko, Itsuki'nin ailesinin evine gider. 


Burada Itsuki'nin ortaokul yıllığına bakarken bir adres bulur. Itsuki'nin annesinden daha önce oturdukları evin yıkıldığını, üzerinden otoyol geçtiğini öğrenir ancak gene de bu adrese Itsuki Fujii adına bir mektup gönderir. 


Hayatına kaldığı yerden devam etmek isteyen Hiroko, mektubuna cevap gelince çok şaşırır. Film tabi ki "cennetten gelen mektup"la  fantastiğe bağlamıyor!:) 


Hiroko da gerçeği anlamak için bir süre daha mektuplaşır. Ve Itsuki hakkında bilmediği şeyler öğrenir.


Film, 2. Dünya Savaşından sonra Güney Kore'de gösterilen ilk Japon filmlerinden biriymiş.

Filmin başlangıç sahnesi ve Hiroko'nun, Itsuki'nin öldüğü dağa karşı bağırdığı sahne çok güzeldi bence! Filmde, kamu spotu tarzında 1-2 replik olsa da bunları Japon kültüründeki disipline bağladım ve görmezden geldim:)

Bana biraz da Haruki Murakami tadı verdi film, bilmiyorum Japon edebiyatından başka yazar okumadığımdan da olabilir bu his tabi!:)

Film ne salya sümük ağlatıyor, dramanın gözüne vuruyor; ne de masalsı, "ayyyyyyy ne romantiiiiiiiik" dedirtiyor.

Gayet sade ve dingin bir şekilde ilerliyor, hatta bir ara "bu böyle olacak, bu da şöyle olacak tamam" diyip ilgimin azaldığı anlar bile oldu. Müthiş görsel sahneler veya vurucu gelen bir şey de yok filmde ama bittikten sonra arkanıza yaslanıp şöyle bir düşündüğünüzde "güzeldi bee" dedirtiyor!:)

7 yorum:

  1. izlenesi filmlerden birisi bence izlemeyenlere tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmin sakin ilerleyişi ve kar manzaraları farklı bir huzur veriyor insana gerçekten! :)

      Sil
    2. Kesinlikle mutlaka izlenmeli :D

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil