29 Aralık 2015 Salı

Film: Listen to Me Marlon

Listen to Me Marlon : Afis

Yönetmen: Stevan Riley
2015 İngiltere yapımı
103 dk.
Biyografi
Belgesel

Eski yapımları pek izlemiyorum, aslında büyük eksiklik farkındayım! :/ Marlon Brando'nun da Baba filmi hariç ne tipini hatırlıyordum ne de hakkında doğru düzgün bir bilgiye sahiptim. Film hakkında olumlu yorumları okuyup imdb puanının da 8.2 olduğunu görünce daha ne duruyorum dedim:)

Listen to Me Marlon : Fotograf Marlon Brando

Marlon Brando'nun röportaj ve filmlerinden görüntülerin ve ses kayıtlarının derlendiği bir belgesel Listen to Me Marlon.

Listen to Me Marlon : Fotograf Marlon Brando

Marlon Brando'nun pek de iyi olmayan aile ilişkilerini, oyunculuğa nasıl başladığını, iyi bir oyuncu olmanın sırlarını, çocuklarını, hayata bakış açısını kendi ağzından dinliyoruz.

Listen to Me Marlon : Fotograf Marlon Brando

Marlon Brando'nun aktivist kişiliğini de film sayesinde öğrenmiş oldum. Siyahların hakları için mücadele ettiğini, Baba filmindeki rolüyle kazandığı 2. oscar ödülünü (ilk ödülünü 1954 yılında Rıhtımlar Üzerinde (On the Waterfront) ile kazanmış) Kızılderililere karşı yürütülen acımasız politika sebebiyle kabul etmediğini bilmiyordum.

Listen to Me Marlon : Fotograf Marlon Brando

Brando'nun dünyasını tanımak isterseniz buyrun efendim:)

14 yorum:

  1. Eski filmleri ben de izleyemiyorum yaa napıcaz böyle :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yavaştan açığı kapatmak lazım esasında:/ 90'dan öncesine elim gitmiyor bi türlü, yok yok yeni yılda bi el atalım yav:)

      Sil
  2. Eski filmleri çok seviyorum hatta hani kocakarılar gibi "Nerede o eski filmleeeerr o eski oyuncular?" derim sıksık:)))Oyunculuk olarak süper biri ama kızının onun hakkındaki sözlerinden ötürü nefret ettiğim bir adamdır. (Kızı sonradan intihar etti hattı:( tanıttığın için teşekkürler. Hollywood yıldızlarının biyografilerinin hepsini okumak istiyorum çok severim biyografi okumayı hele de ünlü yıldızlarsa...bugüne kadar sadece bir tek okuyabilidim. Frank Sinatra'nınki...ama onun hakkında kızının, son eşinin yazdıkları var...daha pekçok yazarın da...onları da istiyor gönlüm. Ne yazık ki, Türkçe'ye çevrilmiyor halkımız meraklı mı değil bilemiyorum. Yani anlamıyorum bir Elizabeth Taylor, Doris Day, ANthony Quinn hakkında dolu kitap var ve hiçbiri dilimize çevrilmemiş....:(
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ya eminim güzeldir ama ben bi türlü izleyemedim. aaa kızı ne demiş acaba merak ettim? kızının intiharı var filmde ama babası hakkında ne demiş ki? şu cinayet olayını babası azmettirdi açıklaması mı acaba? evet biyografi okumak da güzel oluyor gerçekten. Geçen babilde turkuvazın yayınlarında görmüştüm. elizabeth taylor ve marilyn monroe ile ilgili 2 kitap vardı. hatta linklerini de vereyim, bi bakın isterseniz:)
      http://www.babil.com/urun/elizabeth-taylor-hollywoodun-menekse-gozlu-divasi-kitabi-c-david-heymann
      http://www.babil.com/urun/marilyn-ask-olene-dek-kitabi-alfonso-signorini
      sevgiler:)

      Sil
    2. Öncelikle linkler için çoooook teşekkürler hemen tıklayacağım:) ah ya öldüğü zaman o kadar hüzünlendim ki, gerçi bekliyordum çok yaşlanmıştı çünkü:(yine de insan sevdiği yıldızlar hiç ölmesin istiyor:(
      Kızının "O bir şeytandı bana kızı gibi değil, bir kadın gibi davrandı" dediğini hatırlıyorum. (Yabancı kaynaklı bir makalede okumuştum tam cümleyi umarım hatırlamışımdır yani benim anladığım kızına farklı gözle bakıyormuş:(( yazık yaaa bir evlat için ne kötü bir şey)
      sevgiler

      Sil
    3. Aaa çok sevindim üstelik çok da uygun fiyatlar, sağol ya çok mutlu ettin beni:)

      Sil
    4. offf çok ağır bi itham!:/ inanmak istemiyorum ama niye böyle bir açıklama yaptı ki!:/ çok üzücü:(
      yardımcı olabildiğime sevindim:))
      sevgiler..:)

      Sil
  3. Bir Marlon Brando aşığı olarak gani gani meraklardayım bu filmi duyduğumdan beri :)

    YanıtlaSil
  4. Marlon Brando denince ırkçılık canlanıyor gözümde resmen.. Biyografi tarzı filmlerde biraz sıkılıyorum, bana hızlı şeyler daha cazip geliyor, bilmem ki izlesem mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmmm o zaman bu sarmaz seni zannımca, zira bildiğin belgesel kıvamında ve biraz da yavaş ilerliyo:/

      Sil
  5. kesinlikle izlemem lazım, çünkü ben bu adama resmen aşığım :)

    YanıtlaSil
  6. ah o ilk iki fotoğraf yok mu , nedir benim bu sigara fotolarına olan merakım bilmem ama eline yakışan elemanlardan biridir , bir de gençken ne güzelmiş yaaa:D iyi yıllar canım , filmle , kitapla , sağlıkla , barışla dolu geçsin inş...

    YanıtlaSil